۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۳۵۷
آیت الله خاتمی:

هتاکی و اهانت، کاری نادرست و خلاف شرع و عقل سیاسی است/ اعلام موضع اهانت و دشنام نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، هتاکی و اهانت در جامعه را امری مذموم و خلاف شرع و عقل سیاسی دانست و فرمایشات ایشان را مبتنی بر آموزه های دینی ذکر کرد.
1/ آيت الله سيد احمد خاتمي سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: بیانات مقام معظم رهبری مثل همیشه دارای ابعاد مختلفی بود.

وی اظهار داشت: به نظر من برجسته ترین بعد بیانات مقام معظم رهبری که ایشان تعبیر به پیام کردند، پرهیز از تندروی بود، حضرت آقا بین موضع وانتقاد داشتن از یک فکر و اندیشه و هتاکی و اهانت تفکیک فرمودند.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند نقد، ایراد و موضع روشنگرانه داشتن اشکالی ندارد، اما هتاکی و اهانت کاری نادرست و هم خلاف شرع و هم خلاف عقل سیاسی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب، مبنای قرآنی و حدیثی دارد، مبنای قرآنی آن این است که قرآن می فرماید حتی بت های دشمنان را فحش ندهید که عکس العمل متقابل آنها این است که آنها هم خدا را مورد اهانت قرار می دهند.

وی تصریح کرد: در جنگ صفین کسانی به اصحاب معاویه فحش می دادند، حضرت علی(ع) فرمودند من بدم می آید که شما اهل دشنام باشید، روشنگری داشته باشید.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه تعبیر عقل سیاسی از سوی رهبر انقلاب تعبیر جالبی بود، ابراز داشت: کسانی رو به هتاکی و اهانت می آوردند که در عرصه منطق کم بیاورند، وقتی ما منطقی محکم و گویا داریم نیاز به ورود در این عرصه سخن نداریم.

این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: بعضی ها این دو را با هم مخلوط می کنند، باید توجه داشت موضع داشتن و همچنین مرگ برآمریکا دشنام نیست، بلکه اعلام موضع است، همان گونه که در قرآن کریم و روایات اسلامی نمونه هایی متعددی در این خصوص وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه اعلام موضع، دشنام محسوب نمی شود، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان سخت بر این نکته تاکید داشتند که نباید فضای کشور فضای توهین و اهانت باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به فرازهای دیگری از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: ایشان از فضای اخلاقی مجلس خبرگان و بویژه از آیت الله هاشمی که زمینه را به آیت الله مهدوی کنی واگذاری کردند، تشکر کردند و به تعبیر ایشان از عقل آقای هاشمی بود که توطئه دشمنان را خنثی کردند، همچنین رهبر معظم انقلاب دراین دیدار از آیت الله مهدوی کنی تجلیل شنیدنی داشتند.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: مقام معظم رهبری این ریاست را امری به جا و به حق و آیت الله مهدوی کنی را یک چهره برجسته انقلاب و حوزوی و دانشگاهی دانستند که این فرمایش ایشان همانند دیگر فرمایشات معظم له سخنی به جا و مستند بود. /924/ت301/گ
ارسال نظرات