۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۲۵۸
رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران:

سران کشورهای منطقه به خواسته‌های مردم خود احترام بگذارند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران با انتقاد از عملکرد سران کشورهای منطقه، گفت: سران کشورهای منطقه باید به خواسته های مردم خود احترام بگذارند و در برابر آن تمکین کنند.
ديدار رييس ارامنه ايران با مدير کل ارشاد مازندران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اسقف نشان کاراکهایان، رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران امروز در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری با انتقاد از عملکرد سران کشورهای منطقه، گفت: مسؤولان این کشور هیچ توجهی به خواسته های مردم خود ندارند.

وی با تأکید براین که سران کشورهای منطقه باید به خواسته های مردم خود احترام بگذارند و در برابر آن تمکین کنند، افزود: متأسفانه در برخی کشورها شاهدیم که سران، هدف اصلی خود یعنی خدمت به مردم را فراموش می کنند و برای ملت دلسوزی ندارند. 

رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران افزود: در هر مقامی باید به مردم و خواسته هایشان اندیشید و به آنها خدمت کرد و این همان خواسته خداوند است.

وی با بیان این که عملکرد سران کشورهای منطقه در برابر خیزش های مردمی سبب ایجاد بحران و تنش در منطقه و جهان شده است، ادامه داد: امیدواریم روزی فرا برسد که مردم همه کشورها در صلح و آرامش زندگی کنند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار سال جدید را به همه هموطنان ارامنه تبریک گفت و افزود: دین مبین اسلام بر حفظ عزت، احترام و منزلت پیروان ادیان الهی تأکید دارد و این امر را به خوبی در کشورمان شاهدیم.
 
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: اعتقادات دینی ما اجازه نمی دهد به حریم، آبرو و شخصیت دیگران تعدی کنیم.

وی اظهار داشت: خوب زیستن و احترام متقابل به همه انسان ها اگر در جهان امروز به یک فرهنگ مبدل شود، دیگر شاهد این همه ظلم و جنایت در حق انسان ها و فاصله گرفتن از تمدن و مدنیت نبودیم.

حجت الاسلام ابراهیمی به بیان حضرت امام(ره) در اهداف مشترک انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: امام(ره) می فرمودند: «اگر همه پیامبران در کنار هم باشند و زندگی کنند، در آنجا شاهد هیچ گونه اختلافی نخواهیم بود. زیرا پیامبران با خود ساختگی به علم یقین رسیدند و دنیا را مزرعه آخرت می دانستند».
 
وی تصریح کرد: تفکر شیعی محصول بزرگ مردی همچون حضرت علی‌(ع) است که چهره واقعی احترام به انسان ها را خط مشی زندگی خود قرار داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: سیاست و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ شأنیت پیروان ادیان الهی تاکید داشته است. رویکردی که متأسفانه در غرب شاهد عدم رعایت آن هستیم./950/د102/س
ارسال نظرات