۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۳۷۱
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

حمایت از مظلومان بحرین،‌ مسؤولیت مضاعف حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: حمایت از تحولات منطقه و اعلام همدردی با مردم مظلوم کشورهای اسلامی مانند بحرین، مسؤولیت مضاعف روحانیون و طلاب است.
اكبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، گفت: موج بیداری و خیزش جهان اسلام و آن‌چه امروز در کشورهای مختلف اسلامی شاهدیم، نویدبخش آینده ای مطلوب است.

وی تصریح کرد: قطعاً پیامد این حرکت و جنبش مسلمانان منطقه که متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، برقراری نظام‌های دینی مبتنی بر آموزه های دینی خواهد بود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با ابراز تأسف و تأثر از برخورد دوگانه استکبار و غرب در قبال جنایت هایی که علیه مردم منطقه صورت گرفته است، اظهارداشت: کشتاری که توسط حکام منطقه انجام می شود، باعث دخالت بعضی دولت های غربی شد که این دخالت ها در مورد حرکت مردم بحرین بیشتر به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه حکومت آل خلیفه بدون اتکاء به آراء مردم حکومت می کند، ابراز تأسف کرد که این حکومت با بی توجهی به خواست جامعه در برقراری نظامی مبتنی بر آراء مردمی، به کشته و زخمی نمودن آزادی‌خواهان اقدام می نماید.

حجت الاسلام فرجام در ادامه به عدم پوشش رسانه ای و بایکوت خبری این جنایت ها توسط رسانه های دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس علما، اساتید، فضلاء، روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان احساس وظیفه نموده و فردا، هماهنگ با سایر حوزه های علمیه سراسر کشور، دروس خود را تعطیل و در تجمعی باشکوه، حمایت‌شان را از مردم مظلوم منطقه اعلام خواهند کرد تا مایه دلگرمی و همدردی آنان به ویژه مردم بحرین باشد./934/د102/ص
ارسال نظرات