۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۳۷۳
حجت‌الاسلام محمدی:

اهتمام طلاب جوان بر معرفی حوزه به عنوان الگوی اخلاقی جامعه

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: طلاب جوان باید نسبت به ارتقاء سطح اخلاقی و تهذیب خود به گونه ای اهتمام نمایند تا برای نسل نوی جامعه به عنوان الگوی های اخلاقی و رفتاری معرفی شوند.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  حجت الاسلام حمید محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در حاشیه مراسم آغاز به کار اعتکاف علمی طلاب این حوزه، تصریح کرد: یکی از نیازهای فوق العاده جدی طلاب، ورود به عرصه روحی، روانی و اخلاقی می باشد.

وی به بعضی مشکلات امروز در جامعه و نیاز نسل نو به ارائه الگو های اخلاقی خوب، اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب باید نسبت به ارتقاء سطح اخلاقی و تهذیبی خود اهتمام ورزند تا رفتار و عملکرد آنان الگویی برای دیگران باشد.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه یکی دیگر از نیازهای علمی امروز طلاب را تسلط و توسعه ادبیات عرب دانست و گفت: بی تردید، دستیابی به ساحل علوم اسلامی جز با قایق تسلط، آموزش دقیق و فراگیری مطلوب در زمینه ادبیات عرب، امکان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه طلاب به ادبیات عرب مسلط تر باشند، امید دستیابی به علوم اسلامی و فهم عمیق تر آن، بیشتر خواهد بود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی  تصریح کرد: به نسبت ضعفی که در این بخش در حوزه ها وجود دارد، نمی توان آینده خوبی برای ادبیات عرب و نیز منطق ترسیم کرد./934/د102/ص
ارسال نظرات