۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۷۱۹
استاندار قم:

جهاد اقتصادی یک رویکرد مدبرانه و نیاز اساسی کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم، با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، بر ضرورت تدوین نقشه جامع اقتصادی کشور تاکید کرد و جهاد اقتصادی را یک نیاز اساسی و مهم برای کشور در دهه چهارم انقلاب اسلامی دانست.
حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور استاندار قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار قم، در نخستین جلسه شورای اداری در سال 90 که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های علمی و هسته ای کشور تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که فناوری غنی‌سازی اورانیوم را بصورت بومی در اختیار دارد؛ این رهآورد در سایه هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، ایستادگی ملت، دولت و شخص رییس جمهور و مجاهدت دانشمندان جوان ایران اسلامی به دست آمده است.

استاندار قم با بیان اینکه سال 89 یک سال ویژه و برجسته برای ایران اسلامی بود، گفت: در سال گذشته دولت و ملت ترجمان شعار همت مضاعف و کار مضاعف شدند و در جای جای میهن اسلامی و در همه عرصه‌ها تحقق این شعار را شاهد بودیم.

وی گفت: این پیشرفت ها در شرایطی به دست آمد که دشمنان از ابتدای سال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه جمهوری اسلامی بکار بسته بودند، اما نه تنها این تحریم ها کارساز نبود بلکه جمهوری اسلامی یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی خود را نیز با موفقیت اجرا کرد.

رییس شورای اداری قم افزود: در جبهه سیاسی و جنگ نرم نیز دشمنان فضاهای جدیدی را برای جریان فتنه و فتنه گران باز کردند، اما خوشبختانه به فضل الهی و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همت مسؤولان و مردم، سال 89 به سالی پرافتخار برای مردم و کشورمان تبدیل شد.

حجت الاسلام موسی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، بر ضروت تدوین نقشه راه اقتصادی قم تاکید کرد و افزود: این نامگذاری با سنجش هوشمندانه و توجه به شرایط کشور و مقتضیات جهانی و بین المللی صورت گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه جهاد اقتصادی یک رویکرد مدبرانه دردهه عدالت و پیشرفت و یک نیاز برای انقلاب اسلامی در دهه چهارم است، تاکید کرد: با وجود منابع و ذخایر عظیم در کشورمان و ده‌ها مزیت و توانمندی، جایگاه فعلی اقتصادی شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست و باید برای تبدیل ظرفیت ها به فعلیت فعالیت های گسترده تری صورت گیرد.

وی اصلاح سیستم پولی و بانکی کشور، اصلاح نظام مالیاتی و بانکی، اصلاح نظام توزیع و اصلاح سازوکارها و قوانین اقتصادی را از جمله الزامات جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این آرمان مهم باید از ظرفیت بخش خصوصی به درستی استفاده و نقشه جامع علمی برای اقتصاد تدوین شود.

سفر رهبری سال 89 را برای قمی ها به سالی ماندگار و تاریخی تبدیل کرد

حجت‌الاسلام موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته به استان قم، گفت: سفر معظم له به دیار فقه و فقاهت، سال 89 را برای قمی ها به یک سال ماندگار و خاطره انگیز تبدیل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات سفر رهبری به قم در موعد زمانی مقرر، خاطرنشان کرد: جلسات مربوط به پیگیری مصوبات سفر مرتب باید برگزار و نتایج آن به بنده اعلام شود و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که مصوبات سفر ایشان در زمان مقرر اجرایی نشود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات