۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۷۸۳
آیت الله شبستری:

حضرت زینب الگویی ماندگار برای پرستاران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در دیدار جامعه پرستاری آذربایجان شرقی، حضرت زینب(س) را الگویی ماندگار برای پرستاران دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز امروز همزمان با هفته سلامت در دیدار جامعه پرستاری استان حضرت زینب(س) را الگویی ماندگار برای پرستاران دانست و اظهار داشت: جامعه پرستاری نباید به کار خود با عنوان یک شغل نگاه کنند، چراکه تقدس کار این قشر در احادیث و روایات نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که پرستاران بایستی خود را متخلص به ویژگی های دخت مولای متقیان علی(ع) کنند، خطاب به جامعه پرستاری خاطرنشان کرد: صبر و تحمل آن بانوی مکرم اسلام در برابر مصائب و عیادت از بیماران می تواند الگوی کار شما قرار گیرد.

وی با گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران به واسطه اینکه عیادت مکرر از بیماران انجام می‌دهند، به شرط داشتن نیت قرب دارای اجری بزرگ هستند.

آیت الله شبستری با تقدیر از تلاش‌‌های شبانه روزی پرستاران در مراکز درمانی استان افزود: مهر، محبت و عطوفت از ملزومات کار پرستاری است، دلداری دادن به مریض، القای روحیه مثبت و مهرورزی به وی سبب تسریع در امر درمان می‌شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه دولت به سختی کار پرستاران، خواستار تأمین نیروی کافی در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به بیماران شد.

وی همچنین خواستار ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی شد و اظهار داشت: این مسأله بدون توجه مجلس و دولت بر ارتقای کیفیت کاری و معیشت پرستاران محقق نخواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات