۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مبلغان ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه را برای نسل جوان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا(س) گفت: مداحان و مبلغان مسائل کاربردی و جوان‌پسند را در زمینه شناخت و تبیین ابعاد زندگی این شخصیت به جوانان و مردم مطرح و بازگو کنند.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه،  حضرت فاطمه زهرا‌(س) را الگو و سرمشق بانوان جهان دانست و اظهار داشت: زنان جامعه باید با پیروی از این بانوی بزرگ اسلام سیره عملی و جلوه های ملکوتی او را در زندگی خود به کار گیرند تا به نقطه تعالی از معنویت دست یابند.

وی با بیان این که آن حضرت بانوی نمونه اسلام است و اگر کسی بخواهد جایگاه و مقام زن در اسلام را در یابد ، باید زندگی حضرت زهرا(س) را بررسی کند، افزود: نباید زندگی حضرت فاطمه (س) را فقط به جنبه سیاسی و دفاع از ولایت منحصر کرد‌، بلکه باید ابعاد مختلف زندگی ایشان را در نظر گرفت و به آن توجه داشت.

حجت الاسلام گلمیرزاده در ادامه سخنان خود گفت: هیچ کس مانند فاطمه زهرا(س) عمق و ژرفاى امامت را نشناخت و هیچ فردى چون او در راه تبیین امامت و شناسایى آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که حضرت فاطمه(س) از طرق مختلف براى دفاع از امامت امامان بر حق، سعى و کوشش کرد، بیان داشت: این بانوی نمونه اسلام با بیان خطبه‏هاى غرا و روشنگرانه عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص امام على(ع) را آشکار کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) با منطق و استدلال، امامت دوازده امام را به اثبات رساند و فواید و مزایاى بى‏شمار آن را برشمرد و همچنین براى اثبات امامت امام على(ع) به دفاع پرداخت و آنجا که لازم دید، براى دفاع از امام خویش، جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که نخستین شهید راه امامت و دفاع از آن لقب گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فراگیر شدن فرهنگ علوی و فاطمی در جهان گفت: باید با استفاده از فرصت برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی درایام فاطمیه اول و دوم، حقایق نهفته در بطن تاریخ را برای افزایش آگاهی و بصیرت مردم جامعه به مخاطبان القا کرد.

وی در ادامه سخنان خود وی با تأکید بر الگوگیری جامعه اسلامی از ابعاد مختلف زندگانی شخصیت حضرت فاطمه‌(س) گفت: آیین‌های عزاداری باید آن گونه که شایسته و در شأن و منزلت حضرت زهرا‌(س) و شیعیان است،‌ برگزار شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: مردم باید با ترویج فرهنگ صحیح و راه و رسم زندگی این شخصیت بزرگوار را بشناسند و با تأسی از این مهم در راستای اجرایی‌کردن شیوه‌های آن در زندگی خود بکوشند. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا‌(س) تصریح کرد: باید مداحان و مبلغان مسائل کاربردی و جوان‌پسند را در زمینه شناخت و تبیین ابعاد زندگی این شخصیت به جوانان و مردم مطرح و بازگو کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات