۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۴۱۸
در نشستی خبری مطرح شد؛

انتقاد رییس دانشگاه قم از وضعیت حجاب در برخی دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه قم از وضعیت حجاب در برخی دانشگاه های کشور انتقاد کرد و تفکیک جنسیتی در دانشگاه را ضروری دانست.
حجت الاسلام و المسلمين احمد بهشتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، از وضع ظاهری و وضعیت حجاب در برخی از دانشگاه های کشور به شدت انتقاد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور، تصریح کرد: مساله تفکیک جنسیتی امروز در برخی از کشورهای دنیا نیز مطرح شده است و آنها به این نتیجه رسیده اند که اختلاط در محیط علمی و آموزشی جواب نمی دهد.

رییس دانشگاه قم گفت: آنها به فکر افتاده اند تا به نحوی این مشکل را حل کنند و حتی در کشور کانادا مدارس تحت پوشش کلیساها به نظام علمی و آموزشی شان به صورت تفکیک جنسیتی است.

وی تاکید کرد:‌ متاسفانه در برخی از دانشگاه های کشور صحنه های بسیار زشت و زننده ای به چشم می خوردد که انسان خجالت می کشد وارد این گونه دانشگاه ها بشود.

رییس دانشگاه قم از این دانشگاه به عنوان پیشگام در زمینه تفکیک جنسیتی دانشجویان یاد کرد و گفت: تلاش ما در این مجموعه بر این است که در تفکیک جنسیتی هیچ گونه تبعیضی بین دانشجویان دختر و پسر صورت نگیرد و امکانات در اختیار هر دو قشر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال گذشته به استان قم، گفت: در این سفر حدود 10 میلیارد تومان برای دانشگاه قم در نظر گرفته شد که امیدواریم با این میزان اعتبار کارهای نیمه تمام این نهاد علمی و آموزشی به اتمام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله قاضی بنیانگذار و رییس فقید دانشگاه قم، از خدمات و تلاش های شبانه روزی این عالم فقید در دانشگاه قم قدردانی و تجلیل و از وی به عنوان شخصیتی تلاش گر و مخلص یاد کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات