۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۷۱۲
امام جمعه قم:

پرده نفاق از چهره آل سعود و آل خلیفه کنار رفته است/ هر گونه نظر مخالف با نظر رهبری فاقد وجاهت شرعی و قانونی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با محکوم کردن جنایات آل سعود وآل خلیفه در بحرین، سکوت مجامع جهانی و اسلامی در برابر این فجایع را تاسف بار و مرگبار توصیف کرد و گفت: آل سعود و آل خلیفه با این اقدامات پرده نفاق از چهره آنها کنار رفته است.
1/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم در کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، برگزار شد، با اشاره به تحولات بین المللی و موج بیداری اسلامی، کشتار مسلمانان در کشورهای مختلف از جمله بحرین را محکوم کرد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی شکست ظالمان و مستکبران را حتمی عنوان کرد و اظهار داشت: تاریخ ثابت کرده است که ظلم و دیکتاتوری رفتنی است و ظالمان و مستکبران شکست می خورند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) از وقوع فجایع و جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین ابراز تاسف کرد و ادامه داد: اخبار و تحولات بحرین به شدت سانسور می شود، این در حالی است که به گفته شاهدان عینی فاجعه عظیمی به دست کینه توزان بازمانده از نسل ابولهب، ابوجهل و ابوسفیان در بحرین در حال وقوع است و متاسفانه سازمان های مدعی حقوق بشر هم سکوت پیشه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: آل سعود و آل خلیفه جان و مال و ناموس مردم بحرین را بر خود مباح کردند، مردم مسلمان بحرین در بدترین وضع ممکن به سر می برند و آل خلیفه اجازه نمی دهد کشورهای دیگر به این مردم کمک کنند.

امام جمعه قم سکوت مرگبار و خفت بار مجامع و سازمان های بین المللی و سازمان کنفراس اسلامی در قبال این جنایت عظیم را سرزنش کرد و اظهار داشت: سکوت سازمان های بین المللی به گونه ای است که انگار مرده اند.

وی با بیان توصیه هایی به ملت مسلمان بحرین تاکید کرد: ایستادگی و مقاومت مردم قهرمان بحرین در زیر شدیدترین شکنجه ها اراده بزرگ شان را نشان می دهد و آنها تا رسیدن به اهداف هرگز کوتاه نمی آیند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد شدید از غلامان حلقه به گوش استکبار جهانی در منطقه، یادآور شد: آل سعود و آل خلیفه با تخریب مساجد و حسینیه ها و و آتش زدن قرآن نشان دادند آن چه امام راحل درباره اسلام آمریکایی فرمودند حقیقت دارد.

وی با بیان اینکه اینها با این کارشان پرده نفاق را از چهره خود برداشتند و ماهیت شان برای همه روشده است، ابراز داشت: اینها باید بدانند که جنایات شان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و مردم آن را تحمل نخواهند کرد.

خطیب جمعه قم در ادامه گریزی به تحولات داخلی زد و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، وحدت مسؤولان را مسأله‌ای‌ مهم ارزیابی و عنوان کرد: بنده بارها گفته ام که از داشتن چنین مسؤولان ولایت مدار و سران سه قوا که با همدلی و اتحاد گوش به فرمان و هدایت های مقام معظم رهبری هستند تشکر می کنیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت، از همه مسؤولان خواست گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند و خاطرنشان کرد: مسؤولان می دانند مشروعیت تصدی مسؤولیت هایی که عهده دار هستند و قبولی عملکرد آنها مشروط به امضا و تایید مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تصمیمات مسؤولان زمانی مشروع است که مغایر با نظر مقام معظم رهبری نباشد و هر گونه نظری که با نظر مقام معظم رهبری مغایر باشد فاقد وجاهت شرعی و قانونی است.

امام جمعه قم در بخش د یگری از خطبه دوم نماز جمعه، به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره و با قدردانی از خدمات و تلاش های بی شائبه سپاهیان در عرصه های مختلف، تصریح کرد: سپاه با انجام ماموریت های متعدد در عرصه های مختلف کارنامه پرافتخاری را از خود به جای گذاشته و ارائه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر هیات دولت در هفته آینده که استاندار قم خبر آن را اعلام کرده است، گفت: در این سفر پروژه آبرسانی از سرشاخه های دز به قم نیز که مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و مسؤولان کشور بود به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از تلاش‌های مسؤولان مختلف در راستای تسریع در روند کار پروژه انتقال آب به قم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفرشان به بر تسریع در اتمام این پروژه تاکید کردند و بحمدلله مسؤولان نیز همت خوبی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به صرف هزینه ها و اعتبارات فراوان برای انتقال آب از سرشاخه های دز به قم، از مردم خواست با مصرف بهینه آب از هدر رفت و مصرف بی مورد آن جلوگیری کنند. /924/پ201/س
ارسال نظرات