۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۹۱۱

چند خبر قرآنی از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ جشن شکرگزاری خواندن قرآن دانش‌آموز اهوازی، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن و معارف اسلامی ویژه بانوان در اهواز، برگزاری سومین دوره مسابقات موضوعی قرآن در خوزستان عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز،برگزاری جشن شکرگزاری خواندن قرآن دانش‌آموز اهوازی،برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن و معارف اسلامی ویژه بانوان در اهواز، برگزاری سومین دوره مسابقات موضوعی قرآن در خوزستان عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

برگزاری جشن شکرگزاری خواندن قرآن دانش‌آموز اهوازی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز، جشن شکرگزاری توانایی خواندن قرآن‌کریم با حضور 400 دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی مدارس این ناحیه سوم اردیبهشت‌ماه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک نفت اهواز برگزارشد.

احمد نوروزی، رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در این مراسم گفت: این طرح با هدف توانایی خواندن قرآن‌کریم در دوره دبستان پایه‌گذاری و برگزار شده است.

وی با اشاره به اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن بین اولیاء و دانش‌آموزان عنوان کرد: ما به عنوان یک ولی وظیفه داریم فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنیم و آنها را با تعالیم دینی و اسلامی آشنا کرده که با این کار جامعه‌ای خواهیم داشت سرشار از تعالیم اسلامی که راه اصلی خود را می‌یابند.

نوروزی ادامه داد: آموزش و پرورش خوزستان به عنوان پیشنهاد دهنده و پایه‌گذار این طرح در کشور توانسته رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشد و ما باید به خود تبریک بگوییم و افتخار کنیم که در حفظ قرآن، اشاعه آن و تربیت قرآنی فرزندان خود فعالیت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن و معارف اسلامی ویژه بانوان در اهواز

رباب الهایی، مدیر و مدرس مرکز علوم اسلامی حصیر آباد اهواز، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی قرآن و معارف اسلامی ویژه دختران مقطع تحصیلی راهنمایی و بانوان در مسجد شهدای این منطقه برگزار می‌شود؛ این کلاس‌های آموزشی در سه رشته روخوانی، تفسیر و معارف اسلامی برگزار می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: زمان ثبت‌نام این دوره‌ها از پنج‌شنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه خواهد بود و به مدت چهار روز از ساعت 19 تا 20 انجام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را ترویج صحیح‌خوانی و تقویت بنیه اعتقادی میان دانش‌آموزان دختران دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و بانوان‌ دانست و اظهار داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها 30 نفر و زمان برگزاری نیز از یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه است و تا 30 تیرماه‌جاری ادامه می‌یابند.

سومین دوره مسابقات موضوعی قرآن در خوزستان برگزار می‌شود  

علی بلاسم، کارشناس مسؤول قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان، اظهار داشت: سومین دوره مسابقات حفظ موضوعی قرآن‌کریم پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز برگزار می‌شود. 

این فعال عرصه قرآنی ادامه داد: این آزمون ویژه کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش استان بوده و در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود و از برگزیدگان این آزمون در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. 

کارشناس مسؤول قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه و اسفندماه 89 دو مرحله آزمون آموزشگاهی این مسابقه برگزار شد و از نفرات برتر هر منطقه یک نفر به استان معرفی شده و در دو مرحله آزمون بانوان 40 نفر و آقایان 40 نفر منتخبان این آزمون بوده‌اند.
/9455/د102/س

ارسال نظرات