۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵
در زمینه کتابخانه‌های عمومی؛

خوزستان در جلب مشارکت‌های مردمی رتبه نخست کشور را کسب کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون این اداره کل در جلب مشارکت‌های مردمی، در جدول رده‌‌بندی استان‌ها رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
فضيلت پور، مدير کل اداره کتابخانه هاي عمومي استان خوزستان
رحیم فضیلت‌پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عملکرد خیران خوزستانی در زمینه کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: خیران خوزستانی از سال 85 تا 89 مشارکت فعالی را با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند که این کمک‌ها شامل اهدای زمین، ساختمان و... بوده است.

فضیلت پور افزود: در زمینه واگذاری حق انتفاع ساختمان، خیران استان در سال گذشته 11 باب ساختمان با مساحت سه هزار و 553 مترمربع و زیربنای یک هزار و 955 مترمربع به ارزش 12 میلیارد ریال اهدا کردند؛ همچنین در سال گذشته در زمینه اهدای زمین جهت ساخت کتابخانه ، هفت قطعه زمین به مساحت 10 هزار و 804 مترمربع و به ارزش ریالی 13 میلیارد ریال ازسوی نیکوکاران استان به نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ساخت کتابخانه واگذار شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش دیگر خیران خوزستانی 13 قلم تجهیزات مختلف به ارزش 22 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی خوزستان اهدا کردند؛ اهدای 156هزار و 887 جلد کتاب در موضوعات مختلف اعم از دینی، علمی، تاریخی به ارزش ریالی بالغ بر هشت میلیارد ریال از دیگر فعالیت های خیران در عرصه کتابخانه های عمومی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، همچنین واریز بیش از 450 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برای صرف هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها را از دیگر کمک‌های خیران به کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد.

فضیلت پور، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو باب ساختمان به مساحت یک هزار و 500 متر مربع به ارزش ریالی بالغ بر چهار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی کتابخانه در شهرهای بهبهان و دزفول توسط خیران خوزستان در حال احداث است.

فضیلت پور، به سه پروژه بزرگ کتابخانه ای به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان های مسجد سلیمان، لالی و گتوند اشاره کرد و یاد آور شد: این سه باب پروژه به ترتیب توسط شرکت ملی نفت و گاز مسجد سلیمان و لالی و سپاه سد گتوند در حال احداث است که پس از بهره برداری به مجموعه کتابخانه های عمومی خوزستان افزوده می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان،  به آمار کتابخانه های مشارکتی خوزستان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی 9 باب کتابخانه مشارکتی در سال گذشته و فروردین امسال، آمار این کتابخانه ها به 23 باب افزایش پیدا کرده است.

وی به ظرفیت بالای مردم خیر و فرهنگ دوست خوزستان در مشارکت با نهاد کتابخانه های عمومی اشاره کرد و ابراز داشت: فضا برای همکاری و مساعدت همه خیران خوزستانی در عرصه کتابخانه های عمومی خوزستان فراهم است و ما از همه خیران برای همکاری با این نهاد فرهنگی دعوت به عمل می آوریم./9455/ت302/ص
ارسال نظرات