۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۳۴۱
آیت الله حسینی بوشهری:

وحدت ملی ثمره حاکمیت ولایت فقیه در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، از مسؤولان و مردم خواست مراقب توطئه های دشمنان باشند و کاری انجام ندهند که بهانه به دست دشمنان بیفتد و آنها را خوشحال کند.
2/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، در تحلیل خود از تحولات و وقایع جهان اسلام، وضعیت مردم بحرین را اسف بار توصیف کرد.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود و آل خلیفه و سرکوب وحشیانه و ددمنشانه مردم بحرین، جنایات گسترده رژیم آل سعود و آل خلیفه در این کشور مسلمان را کم سابقه خواند و با ابراز تاسف از سکوت و بی تحرکی جهان اسلام و برخی از علمای اسلام در قبال این تحولات، خواستار کمک به مردم ستم دیده این کشور شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آل سعود و آل خلیفه انواع و اقسام ظلم ها را در حق مردم بحرین می کنند، زنان را زندانی می کنند، نیمه شب وارد خانه های مردم می شوند، مساجد و حسینیه ها را ویران و به قرآن کریم جسارت می کنند.

حکام دست نشانده استکبار دست از سر مردم بحرین بردارند و از تاریخ درس عبرت بگیرند

امام جمعه قم خطاب به حکام دست نشانده استکبار جهانی و آمریکا ابراز داشت: ما خیرخواهانه به شما نصیحت می کنیم که دست از سر مردم بحرین بردارید و اجازه دهید آنها خود سرنوشت خویش را تعیین کنند؛ چرا از تاریخ درس عبرت نمی گیرید؟ باید بدانید که ظلم و ستم نمی تواند عامل دوام حکومت های شما باشد.

آیت الله حسینی بوشهری مردم بحرین را به صبر و استقامت توصیه و با بیان اینکه پیروزی از آن افرادی است که دین خدا را یاری کنند، تاکید کرد: این روزها آثار ترس بر چهره آل سعود در حال نمایان شدن است و بدانید نصرت الهی به کمک شما خواهد آمد و به پیروزی خواهید رسید.

خطیب جمعه قم همچنین گریزی به انقلاب مردم یمن زد و با اشاره به افزایش حملات به انقلابیون گفت: در چند روز اخیر شاهد کشته شدن و زخمی شدن تعداد بیشتری از مردم یمن هستیم و عده ای برای آینده این کشور در پشت پرده نقشه می کشند.

وی ادامه داد: حضور مردم حاضر در صحنه یمن عرصه را هر چه بیشتر بر حکام دیکتاتور تنگ می کند و اگر ابرقدرت ها در اینجا دخالت نکنند انقلابیون پیروز می شوند.

آیت الله حسینی بوشهری بخش دیگری از سخنان خود را به مسائل داخلی کشور اختصاص داد و با یادآوری فرازهایی از بیانات مهم اخیر مقام معظم رهبری، نقش و جایگاه ولایت فقیه را در نظام اسلامی بسیار برجسته توصیف کرد.

وی انقلاب اسلامی را متمایز از همه انقلاب های جهان دانست و و با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است، وحدت را یک نیاز راهبردی و اساسی برای نظام اسلامی ارزیابی کرد.

مسؤولان مراقب توطئه های دشمنان باشند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اموری همچون وحدت ملی، حفظ ارزش های انقلاب، حرمت مقدسات دینی و مقاومت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به برکت هدایت های رهبری و حاکمیت ولایت فقیه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه محوریت کار مسؤولان در چارچوب احکام مترقی اسلام و حفظ روحیه دینی و ایمانی مردم از آثار بارز انقلاب اسلامی ایران است، نسبت به نقشه های دشمنان برای ایجاد شکاف در بین مردم و مسؤولان هشدار داد و از مسؤولان و آحاد ملت خواست مراقب توطئه های شوم دشمنان باشند.

آیت الله حسینی بوشهری ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه را نقشه دیگر استبکار و دشمنان نظام دانست و اظهار داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند عمود خیمه نظام را از کارآیی بیندازند اما خوشبختانه با همراهی مردم موفق نشدند و البته هیچ گاه هم موفق نخواهند شد.

مسؤولان مراقب باشند کار دشمن شاد کن انجام ندهند

وی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است القای حاکمیت دوگانه در جمهوری اسلامی ایران بکند، تاکید کرد: قانون اساسی ایران حاکمیت دوگانه را نمی پذیرد و حاکمیت یگانه و با محوریت ولایت فقیه قابل قبول است.

وی خطاب به استکبار جهانی و معاندان نظام اسلامی با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی دهد مسائل کشور مطابق میل و انتظار شما پیش برود، توصیه ای به مردم و مسؤولان داشت و گفت:همه باید مواظب باشند که کار دشمن شاد کن انجام ندهند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برای ملت شریف ایران تبعیت از مقام معظم رهبری و ولی فقیه یک کار اصولی است و نباید کاری انجام دهیم که بهانه به دست دشمن بیفتد.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم، شخصیت آیت الله شهید مطهری را ستود و از وی به عنوان دیده بان هوشیار و بیدار مکتب اهل بیت یاد کرد.

وی همچنین معلمی را یک شغل مقدس ارزیابی کرد و از تلاش ها و اقدامات معلمان دلسوز نظام اسلامی در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان و آینده سازان انقلاب قدردانی کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات