۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۴۱۰
امروز؛

جشنواره بین المللی قرآنی ترنم وحی در ارومیه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره بین المللی قرآنی ترنم وحی به زبان ترکی آذری و کردی در ارومیه آغاز به کار کرد.
مسابقات قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جشنواره بین المللی قرآنی ترنم وحی، صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی از کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان در ارومیه آغاز شد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این مراسم ارتقای فعالیت‌های قرآنی و توجه به گسترش مباحث قرآنی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا جشنواره بین المللی قرآنی‌«‌ترنم وحی» با تاکید بر قرآن پژوهی در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری جشنواره ترنم وحی را ترویج و اشاعه فرهنگ متعالی علوم قرآنی، فرهنگ اهل بیت‌(ع) و بسترسازی برای تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر ملی، هدایت و سوق دهی اهالی هنر و اندیشه به سوی فرهنگ زلال قرآنی، شناسایی و معرفی و تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه علوم قرآنی و کمک به انتشار گسترده این آثار اعلام کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 184 اثر با موضوعات سروده های قرآنی، نغمات، همخوانی و ابتهال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: از این میان 52 اثر به زبان ترکی و 18 اثر به زبان کردی بود.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: همچنین 58 اثر فارسی به دبیرخانه ارسال شده بود که به مرحله داوری راه پیدا نکرد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف مرکز ارتباطات بین الملل اذعان داشت: اگر مرکز ارتباطات بین الملل دقیق تر عمل می کرد، جشنواره باشکوه تر از آنچه امروز هست، برگزار می شد.

این مقام مسؤول در ادامه به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی اشاره و اظهار کرد: در سال 88 یک مؤسسه قرآنی در استان فعال بود این درحالی است که مجوز 19 مؤسسه قرآنی در سال گذشته صادر شده است.

یادآور می شود، جشنواره بین المللی قرآنی «‌ترنم وحی» امروز در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه آغاز به کار کرده است و بعد از ظهر به کار خود پایان می‌بخشد./936/پ202/س
ارسال نظرات