۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۵۸۳
همزمان با شهادت حضرت فاطمه؛

نمایشگاه‌ سوگواره یاس نبوی‌ در 50 امامزاده شاخص مازندران برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی «نمایشگاه سوگواره یاس نبوی» در 50 امامزاده شاخص استان خبر داد.
امامزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع برخی متولیان استان در ساری از برپایی‌«نمایشگاه سوگواره یاس نبوی» در 50  امامزاده شاخص استان خبر داد.

وی با بیان این که این نمایشگاه با موضوع زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در اماکن متبرکه استان برپا می‌شود، افزود: نمایشگاه سوگواره نبوی همزمان با ایام شهادت این بانوی نمونه اسلام آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را سراسر درس و عبرت دانست و ادامه داد: زندگی این بانوی ارزشمند اسلام
 سرشار از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است؛ از این رو باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که حضرت فاطمه‌(س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در همه قرون و اعصار است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه‌(س) حلقه وصل بین رسالت و امامت است و او باید پیامبر را در حضرت علی‌(ع) و حضرت علی‌(ع) را در پیامبر اعظم(ص) خلاصه کند.

وی، متانت، وقار، حجاب و شخصیت والاترین پیام حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و تصریح کرد: این بانوی ارزشمند جهان اسلام عصاره انبیا است و در یک دستش بعثت آسمانی و در دست دیگرش ولایت و رهبری جامعه بشری را دارد و زنان و دختران باید بدانند که حضرت فاطمه‌(س) بهترین الگو است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگویی جاودانه برای زنان جهان یاد کرد و ادامه داد: زندگی سراسر افتخار و الهام بخش حضرت فاطمه‌(س) سرمشق زیبا و جامعی برای همه انسان‌های با ایمان و آزاده، به ویژه بانوان حق‌جو است.

وی، فریاد حضرت زهرا‌(س) را فریاد عدالت‌خواهی، دفاع از ولایت و مبارزه با ظلم دانست و ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عبادات، بندگی و تقوا، علم و دانش و اخلاق همواره الگو و نمونه بوده و باید از زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام درس گرفت. 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به نماز اول وقت، پاکدامنی و صبر از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا‌(س) بوده که باید امروز الگوی زنان جامعه اسلامی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری جشنواره سوگواره یاس نبوی در 60 امامزاده استان خبر داد و افزود: این طرح به مناسبت ایام فاطمیه و در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین و تقویت باور‌های دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی، ترویج فضائل‌ و سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا‌(س)، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفین، ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در همه امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌مندی از روز شهادت حضرت، جهت تقویت باورهای دینی، معرفی شخصیت و سیره‌ عملی حضرت فاطمه زهرا‌(س) به عنوان الگوی حقیقی و عملی جامعه اسلامی علی الخصوص بانوان، فراهم کردن بصیرت و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه، تقویت حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه و گسترش اعتماد مردم به امر وقف و سازمان اوقاف را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این سوگواره اعلام کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات