۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۶۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مداحان از اشعار بی محتوا و غیر مستند در بیان شرح حال اهل بیت پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را ترویج کننده بصیرت دینی در جامعه معرفی کرد و بیان داشت: بیان شرح حال و رنج‌های ائمه اطهار(ع) در تبلیغ و ایفای رسالت امامت و ولایت از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) یک حرکت فرهنگی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان روز گذشته در نخستین همایش مداحان و شعرای مذهبی، با بیان این که مداحان باید معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) را افزایش دهند، گفت: حفظ و حراست از رسالت ائمه معصومین(ع) باید از سوی مداحان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که مداحان با ظرافت و بهره گیری از منابع مستند دینی به دنبال تقویت باورهای دینی در سطح جامعه باشند، افزود: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که مداحان باید مردم به ویژه جوانان را به سنت‌های اصیل و ناب اسلامی هدایت کنند، تصریح کرد: نسل امروز جامعه ما بیش از پیش نیازمند فرهنگ اصیل اسلامی هستند و این وظیفه مداحان را سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که دشمنان اسلامی تلاش می کنند بدعت و خرافه را وارد عرصه مداحی کنند، ادامه داد: مداحان باید بسیار مراقب بوده و از اشعار بی محتوا و غیر مستند استفاده نکنند و بیش از هرچیزی به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بپردازند.

وی از مداحان به عنوان ظرفیت فرهنگ ارزشمند اسلامی یاد کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار باید مراقب و دقت در حمد و ستایش حضرت حق و اهل بیت(ع) داشته باشند، گفت: پیام ائمه اطهار(ع) سعادت بشر، خداپرستی و حاکمیت اخلاق دینی در جامعه بود که که باید با زبان هنر و روش ترویج و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمنان با ترفندهای گوناگون، تلاش دارند مداحان و شاعران دینی را به سمت اهداف مغرضانه خود جلب کنند تا به این وسیله، ارزش سوگواری را تنزل دهند، گفت: آگاهی و هوشیاری مداحان می توانند مانع از تحقق اهداف شوم و شبطانی دشمنان قسم خورده اسلام شود.

حجت الاسلام یاری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را ترویج کننده بصیرت دینی در جامعه معرفی کرد و بیان داشت: بیان شرح حال و رنج های ائمه اطهار(ع) در تبلیغ و ایفای رسالت امامت و ولایت از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) یک حرکت فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مجالس اهل بیت باید همسو با اهداف دینی و مذهبی باشد، اظهار داشت: هدف دشمنان از زمانی که شیعه را به طور کامل شناختند، وارد کردن خرافات در مداحی ها، تضعیف شیعه و آلوده کردن جامعه اسلامی به خصوص جوانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، نسل جوان را جویای حقیت دانست و با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) باید به شیوه جذاب و تأثیرگذار برای جوانان تبیین شود، خاطرنشان کرد: مداحان باید با بیان مناسب و مستند معارف اهل بیت(ع) زمینه تحکیم باورهای دینی در نسل جوان را فراهم کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات