۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۷۴۶
حجت الاسلام ذوالنور:

انقلاب و نظام اسلامی با کسی عهد اخوت نبسته است

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه شرایط رهبری جامعه در زمان کنونی را پیچیده تر از زمان امام راحل (ره)دانست و اذعان کرد: در زمان امام اگر کسی مخالفت می کرد مهر درباری بودن و ساواکی بودن می‌خورد ولی امروز با ادعای پیروی از خط امام به راحتی مقابل رهبری می ایستند.
حجت الاسلام ذوالنور، جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه صدوقی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری را مورد بررسی قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب کسی است که سیاست را همراه با دیانت در وجود خویش پرورش داده است.

وی با اشاره به اینکه انسانها معمولا در یک بعد شخصیتی می توانند موفق باشند افزود: مقام معظم رهبری در ابعاد مختلفی از جمله معنویت، علم، سیاست، مدیریت و هنر شاخص هستند.

حجت الاسلام ذوالنور رقت قلب رهبر معظم انقلاب را از نشانه های عمق معنویت ایشان برشمرد و تصریح کرد: مدیریت جامعه، سیاستمداری، کارهای اجرایی، مشغله فروان، ذره ای به معنویت ایشان آسیب نرسانده است و گویی که همه عمرشان را در جوار اهل معرفت و گوشه حجره به عبادت مشغول بوده‌اند.

جانشین ولی فقیه در سپاه گفت: کسانی که صاحب اندیشه و اهل تفکر هستند معمولا در مدیرت اجرایی و عمل موفق نیستند ولی مقام معظم رهبری در ارائه طرح و برنامه و امور اجرایی طوری وارد می شوند که انگار رشته تخصصی ایشان است و عمرشان را در این عرصه گذرانده اند.

وی مقام معظم رهبری را در علوم حوزوی را سرآمد علما دانست و اظهار داشت: شخصیت های علمی حوزه ایشان را به عنوان یک روحانی مسلط، به روز و مقید به آداب سنتی حوزه می دانند و اگر کوچکترین ضعفی در علم ایشان بود به تعبیر امام راحل مارهای خوش خط و خال در کمین نشسته آرام نمی ماندند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان مقبولیت شخصیت علمی رهبر معظم انقلاب نزد علمای حوزه ادامه داد: در سال 69 مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی گفت از کفایه ای که بیست سال پیش ایشان تدریس می کردند مشخص بود همان زمان مجتهد مسلم بوده اند.

وی هچنین به نقش مقام معظم رهبری در زمان جنگ و حیات امام راحل(ره) پرداخت و گفت: ایشان بازوی امام در امور مختلف بودند ولی متاسفانه امروز جای چنین شخصیتی در کنار رهبر معظم انقلاب خالی است و در حوزه کمبود انسانهای این چنینی مشهود است. آسیبی که امروز حوزه را تهدید می کند همین است. با پرورش چنین افرادی می توان زیرساخت‌های حوزه را تقویت کرد.

جانشین ولی فقیه در سپاه افزود: عده ای می خواستند ایشان هم مثل امام در یک جا ثابت بمانند و بعضی کارها را به دیگران بسپارند ولی ایشان به محافظان خود فرمودند شما یک رهبر بسیار متحرک را باید محافظت کنید من با امام فرق دارم ایشان به اقتضای سنشان باید یک جا می ماندند و جامعه را رهبری می کردند، من اینطور نیستم.

حجت الاسلام ذوالنور شرایط رهبری جامعه در زمان کنونی را پیچیده تر از زمان امام دانست اذعان کرد: جریانی که در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله جرات مخالفت با ایشان را نداشتند، بعدها با تکیه بر ستون پیغمبر (ص) مقابل علی علیه السلام ایستادند. در زمان امام هم اگر کسی مخالفت می کرد مهر درباری بودن و ساواکی بودن می‌خورد ولی امروز با ادعای پیروی از خط امام به راحتی مقابل مقام معظم رهبری می ایستند.

وی بینش سیاسی مقام معظم رهبری را فوق العاده توصیف کرد و گفت: البرادعی بعد از دیدار با ایشان اعتراف کرد مطالبی که در خصوص سابقه مصر و اوضاع فعلی آن فرمودند برای من که از فعالان سیاسی مصر هستم تازگی داشت.

جانشین ولی فقیه در سپاه همچنین به نقش مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران در جنبش های اخیر منطقه اشاره کرد و افزود: خطبه ای که ایشان به زبان عربی ایراد فرمودند هفت بار در میدان التحریر پخش شد و به گفته یکی از رهبران اخوان المسلمین، شور و شوق و قدرت عجیبی در مردم مصر بوجود آورد. بعد از آن بود که شیخ الاظهر احساس کرد باید به میدان بیاید.

حجت الاسلام ذوالنور در بخش دیگر سخنان خود به تشریح وقایع اخیر پرداخت و گفت: ولایت مداری این نیست که هرجا خواسته رهبر با من موافق بود از ایشان حمایت کنم و اگر خواسته هایمان هم سو نبود جلوی ایشان بایستم. این اطاعت از خود است. ولایت مدارکسی است که اگر نظرش 180 درجه با ولی فقیهش متفاوت بود با جان و دل نظر او را اجرا کند.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ما از اشخاص حمایت نمی کنیم بلکه افکار و رویکرد افراد را مورد تایید یا رد قرار می دهیم. نباید کاری کنیم که دشمنان خوشحال و دوستان نگران و ناراحت شود. ملاک و شاخص برای ما، ولایت و وضعیت فعلی افراد است. انقلاب و نظام با کسی عهد اخوت نبسته است./928/پ201/ع

ارسال نظرات