۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱

همایش نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت شهادت شهید مطهری با موضوع نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی با حضور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مشهد برگزار شد.
همایش نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی در مشهد برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت شهادت شهید مطهری با موضوع نقش رهبری نسل جوان در بیداری اسلامی، روز گذشته با حضور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مسؤولان جامعه المصطفی العالمیه مشهد و طلاب غیر ایرانی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که به یادبود شهدای بیداری اسلامی و گرامیداشت شهید مطهری برگزار شد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه مشهد و جواد کریمی، نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی اندیشه ناب

تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی اندیشه ناب از دیگر برنامه های این همایش بود که بر این اساس در مقطع تمهیدیه و کتاب نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر عارف حسین میر، آفرین زهرا حیدری و سید ادیب مهدی یزدی عناوین برتر را کسب کردند.

همچنین در مقطع کارشناسی و کتاب نرد حق و باطل مریم رضایی، محمد رفیع حیدی و رقیه نظری حایز رتبه های برتر شدند.

بر اساس این گزارش، در مقطع کارشناسی تخصصی و کتاب اسلام و نیازهای زمان، زهرا جعفری، محمد علی بخشی و سیده زهرا اخلاقی مقام های برتر را به خود اختصاص دادند.

در مقطع کارشناسی ارشد و کتاب جامعه و تاریخ محمد علی فکوری، علیرضا موحدی و محمد رفیق جواهری به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

امضای طومار و بیانیه در انتهای همایش

پایان بخش این همایش بیانیه ای از سوی طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه مشهد قرائت شد، در این بیانیه آمده است: اکنون که ایادی استکبار و استعمار با همکاری مستبدان حاکم و دیکتاتور منطقه به سرکوبی خیزش اسلامی و بیداری مسلمانان پرداخته ‌اند و دست آلوده به خون صاحبان زر و زور در کشتار کودکان و زنان مظلوم کشورهای اسلامی در انظار تمام جهان نمایان شده است، ما طلاب ملیت ‌های مختلف محصل در مشهد‌الرضا حمایت و تاکید خویش را از بندهای این بیانیه اعلام می ‌کنیم.

خاستگاه اصلی خیزش‌های ملت‌های مسلمان در منطقه، بیداری اسلامی است و در اثبات این مدعا همین بس که این قبیل حرکت ‌ها با مساجد، قرآن، شعارهای اسلامی همچون «الله اکبر» و «لا اله الا الله» و نمازهای جماعت و جمعه ارتباط عمیق و ناگسستنی دارد.

با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما نیز قیام ملت ‌های منطقه را قیام اراده ملت‌ها علیه ظلم و ستم و استکبار می ‌دانیم و یادآور می ‌شویم، وعده نصر الهی را که «ان الارض یرثها عبدی الصالحون» و «الا ان حزب الله هم الغالبون».

سکوت مرگبار مدعیان حمایت از دموکراسی و مدافعان زبانی حقوق بشر دراین باره به شدت محکوم می ‌شود و پیگیری سریع و ویژه سازمان ملل متحد و شخص «بان کی مون» در این خصوص خواسته حداقلی ملت ‌های منطقه و مسلمانان است.

قیام ملت‌‌های مسلمان منطقه با اقتدا به قرآن، محوریت کعبه و اصالت مکتب رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) صورت پذیرفته و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان عالم چه شیعه و چه سنی رسالت دینی و انسانی همه ماست.

ما طلاب جامعه‌المصطفی هتک حرمت مساجد و قرآن سوزی و اهانت به مقدسات توسط آل سعود و آب خلیفه را در بحرین محکوم کرده و معتقدیم تنها راه نجات ملت ‌های مظلوم منطقه از یوغ ستمگران، جهاد، پایداری، استقامت، شهادت طلبی و ایثار است.

گفتنی است، در پایان این مراسم طوماری در حمایت  از سوی طلاب غیر ایرانی امضا شد./934/پ202/س

ارسال نظرات