۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۱۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

فرهنگ فاطمی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن خواهد بود.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران روز گذشته در جمع  هیأت های مذهبی بابل با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شناخت منزلت حضرت فاطمه(س) را از مهم‌ترین وظایف آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: همه ما باید با آگاهی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بانوی نمونه اسلام در ابعاد مختلف زندگی یک مسیر خداگونه را طی کنیم.

وی افزود: هر چند دسترسی به مقام آسمانی آن حضرت غیرممکن است ولی تکیه به شخصیت حضرت فاطمه(س) می تواند مسیری مناسب در رسیدن به اهداف بلند زندگی دنیوی و اخروی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، دفاع از ولایت را یکی از شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و افزود: ایشان در راه دفاع از ولایت و احقاق حق و برای نمایاندن حق هیچ گاه از پای ننشست و وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

وی بابیان این که حضرت فاطمه(س) در اوج خفقان و استبداد دستگاه آن دوران به دفاع از ولایت و امامت برخاست، تصریح کرد: امروز حرکت نورانی و ارزشمند آن حضرت به عنوان بنیانگذار ولایت و امامت استمرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دفاع جانانه حضرت فاطمه (س) پس از رحلت نبی اکرم از جایگاه ولایت برای همیشه ماندگار شد، گفت: مقاومت در برابر پیمان شکنان و دفاع از حریم ولایت و رهبری جهت جلوگیری از حاکمیت نفاق و ظلم مهم ترین نقش سیاسی حضرت فاطمه (س) در جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که شخصیت حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جوانان است، گفت: این بانوی بزرگوار دارای ویژگی‌های برجسته بسیاری نظیر فداکاری، ایثار و شجاعت است که باید این ویژگی‌های شخصیتی به درستی تبیین و تحلیل شود.

وی همچنین به اهمیت مسأله حجاب ازدیدگاه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و بیان داشت: پوشش اسلامی برای زنان، از مسائل ضرورس دین مقدس اسلام است که این بانوی ارزشمند اسلام الگویی بارز برای رعایت عفاف وحجاب در جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حجاب در دین اسلام به معنای پرده نشینی نیست، بلکه به معنای پوششی معقول برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت زن است، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا‌(س)  به عنوان یک بانوی اثرگذار با توجه به حفظ حریم حجاب و عفاف در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی نقش تأثیر‌گذار و ارزنده‌ای داشت.

حجت الاسلام شکریان، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند ساخته است.

وی با بیان این که
سیره زندگانی حضرت زهرا (س) برای برای اقشار جامعه و در همه ابعاد زندگی، الگو و اسوه است، ادامه داد: امروز ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی یک ضرورت است و همه باید در این مسیر گام بردارند./950/پ202/ع

ارسال نظرات