۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۳۵۸
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید حوزه های علمیه شهرستانها و به ویزه قم که دارای هزاران طلبه ورزیده، عالم و برخوردار از علم کافی هستند در مسایل تبلیغی که امر به معروف و نهی از منکر نیز نمونه ای از آنها است، ورود پیدا کنند.
امر به معروف و نهي از منکر
حجت الاسلام  سید محمد علی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به فلسفه وجودی امر به معروف و نهی از منکر از بدو اسلام افزود: انقلاب اسلامی نیز با امر به معروف ها، هدایتها و ارشادات امام راحل از سال 42 تا 57 و همچنین تبلیغات، ایجاد آمادگی و پذیرش عمومی در جامعه از سوی حوزه علمیه قم به بار نشست.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه متولی تقویت بنیه مذهبی، دینی و همچنین اخلاقی جامعه حوزه های علمیه هستند، اظهار داشت: متاسفانه امروز هیچ بحثی از آنها نمی شود که به نظر می رسد این امر تحریف قضیه است که در نهایت نیز ما را به نتیجه ای نخواهد رساند.

این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت های حوزه های علمیه در راستای عملیاتی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید حوزه های علمیه شهرستانها و به ویژه قم که دارای هزاران طلبه ورزیده، عالم و برخوردار از علم کافی هستند در مسایل تبلیغی ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام سید موسوی با تاکید بر اینکه نباید حوزه های علمیه از رسالت اصلی خود غافل شوند، بیان کرد: حوزه های علمیه باید با احساس وظیفه بیشتری نسبت به امر تبلیغ و اشاعه مبانی ناب دین محمدی(ص) اقدام کنند.

وی با انتقاد از مقطعی بودن امر تبلیغ و اعزام مبلغان به نقاط مختلف استان گفت: روحانیون در ایام خاصی از سال همچون محرم، صفر، رمضان در نقاط مختلف استان حضور دارند و بقیه سال را در قم سکونت به سر می برند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اظهار تاسف از وضعیت عمومی جامعه اذعان داشت: آمار 6 ماهه احکام اجرایی در رابطه با فساد، فحشا و عدم رعایت شئونات اسلامی در استان تأسف بار است.

حجت الاسلام موسوی آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی را مکانی مناسب جهت تبلیغ مبانی دینی و امر به معروف عنوان و خاطرنشان کرد: دست اندرکاران عرصه تعلیم و تریبت باید با تمام توان جهت احیا ارزش های دینی و از بین بردن زمینه های گناه تلاش کنند.

به گفته این مقام مسؤول، برای داشتن جامعه ای سالم باید به صورت قانونی و ریشه ای با مسأله برخورد کرد چراکه با وضعیت کنونی هر روز به تعداد بزهکاران و زندانیان استان که در حال حاضر نیز 3 برابر حجم زندانها است، افزوده خواهد شد.

وی ضرورت توجه به رعایت موازین شرعی در ادرات را مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد کرد: عدم رعایت شئونات اسلامی نیز به عنوان یکی از بندهای تخلفات اداری محسوب شود.

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات