۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۳۶۲
معاون اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

امر به معروف و نهی از منکر با اقدام قهریه امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید فضای عمومی جامعه به گونه ای با کار خیر عجین شود که خود به عنوان آمر به معروف عمل کند.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم فتح اللهی، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که حاکمیت معروف در جامعه خود امر به معروف است، افزود: در صورتی که فضای عمومی جامعه با کار خیر عجین شود خود به خود به عنوان آمر به معروف عمل کرده و زمینه بروز گناه و خطا را از بین می برد.

وی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه باید زمینه و امکان گناه کردن از بین رود، تاکید کرد: در جامعه ای که به لحاظ اقتصاد و اشتغال مشکلی وجود نداشته باشد، به صورت عملی منکرات نیز کاهش می یابد.

این مقام مسؤول در ادامه به موضوع ایجاد وزارتخانه ای مستقل برای احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مجلس به علت این که جنبه همگانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر از بین می رفت، این طرح را مصوب نکرد.

فتح اللهی تاکید کرد: جهت گیری عمده در مقوله امر به معروف و نهی از منکر این است که افراد به این باور برسند که نباید گناه کرد و از درون با حفاظ اخلاقی، امام و پلیس خویشتن باشند.

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر با عوامل قهریه امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مبلغان، پژوهشگران، پلیس و همه باید با احساس وظیفه در این زمینه پیش قدم باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی معتقد است که برای موفقیت در مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید با حوصله، برنامه، مردم دارانه و عاشقانه عمل کرد.

وی از وضعیت نابسامان ادارات استان به لحاظ عدم رعایت شئونات اسلامی انتقاد کرد و افزود: مدیران باید در چینش کارمندان آقا و خانم تجدید نظر کرده و از هم تفکیک کنند.

فتح اللهی در پایان با اشاره به زمینه های گناه در فضای مجازی و الکترونیک، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر قانون مطبوعات به فضای مجازی نیز سرایت کند.

گفتنی است، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورا در استانداری برگزار شد./936/پ203/س
ارسال نظرات