۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۵۱۵
مدیر پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر:

تحریف بیداری اسلامی ظلم به انقلابیون است

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر اظهار داشت: متأسفانه امروز گروهی قید اسلامی بودن را از قیام های ملت های مسلمان برداشته اند و این ظلم به انقلابیون است.
انقلاب مصر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، موسی فقیه حقانی، مدیر پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، در نشست تخصصی بیداری اسلامی با موضوع «خیزش مسلمانان»، که عصر روز گذشته در تالار اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، به تبیین مباحث پیرامون بیداری اسلامی یا بیداری انسانی پرداخت و گفت: در ابتدای شکل گیری حرکت بیداری اسلامی، استکبار جهانی و جوامع غربی این گونه نشان می دادند که این حرکت توسط آن ها شکل گرفته است، اما واقعیت این حرکت و عمق شعار ها نشان داد که سخنان آنان صحت ندارد و این بی ثباتی سیاست در حمایت از ملت ها در جریانات قیام ملت مصر به خوبی خود را نشان داد.

وی در ادامه با عنوان اینکه تحولات اجتماعی بدون زمینه صورت نمی گیرد و این اتفاقات هستند که محرک آن می باشند، یادآور شد: حرکت بیداری اسلامی دارای پیشینه ای 150 ساله است و از زمان حضور استعمار مقاومت هایی در منطقه صورت گرفته است.

حقانی، با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، سه مقوله اندیشه دینی، مرجعیت در رهبری دینی و مردم مسلمان را با یکدیگر وحدت بخشیدند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصمیم به سلب کنترل منطقه از استعمار گرفته است، لذا ایران در مقاومت و پیشرفت به عنوان الگویی برای ملت ها معرفی شده است.

وی با عنوان اینکه تمامی اتفاقات ایران توسط کشورهای منطقه رصد می شود و این در بیداری مسلمانان موثر بوده است، تصریح کرد: متأسفانه پیام های امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در برائت از مشرکین مورد توجه قرار نمی گیرد در صورتی که در پیام های این بزرگواران به صورت دائم بر بیداری اسلامی تأکید شده است و بیان می کنند که امید مسلمانان به ایران است.

رییس موزه مجلس یادآور شد: حضرت امام خامنه ای از سال 68 تا به امروز همواره بیان می کردند که ما شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و در برخی سال ها تأکید معظم له بیشتر بوده است.

وی دفاع از کیان انقلاب را از مباحث مورد تأکید انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ایران همواره کشورهای مظلوم (فلسطین، بوسنی و هرزگوینع افغانستان و ...) را در تمامی ابعاد مورد حمایت خود قرار داده است و این کشورها نتیجه آن را به صورت محسوس درک کرده اند.

حقانی، از اینکه برخی افراد از عبارت بیداری انسانی به جای بیداری اسلامی سخن می گویند، ابراز تأسف کرد و افزود: این افراد غرب را بنیانگذار حرکت های بیداری ملت های مسلمان می دانند، در حالی که غربی ها تلاش می کنند تا این جریان را در منطقه متوقف سازند؛ لذا این افراد می خواهند ایدئولوژی این حرکت را غیر اسلامی بدانند.

وی ادامه داد: این تفکر متأسفانه در سطح یک قوه در نظام جمهوری اسلامی مطرح شده است و این افراد بر افکارخود مصمم هستند و پشت پرده های این تفکر و تعبیر نا معلوم است، و باید به این مسأله توجه داشت که آیا این افراد می خواهند پایه های ایدئولژی این حرکت را غیر اسلامی بدانند یا خیر؟

حقانی متذکر شد: متأسفانه امروز گروهی قید اسلامی بودن را از این حرکت برداشته اند و این ظلم به انقلابیون است، و باید بیان کرد که این جریان دنبال عدالت، منهای ولایت است.

مدیر پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر در پایان بر دقت به عمق تحولات فرهنگی و تاریخی تأکید کرد و اظهار داشت: در ایران فردی جز مقام معظم رهبری به عمق اتفاقات نمی پردازد و ما باید با نگاه به مواضع رهبری و پویایی علمی در این زمینه بتوانیم حوادث را به نفع اسلام رقم بزنیم، بنابراین می توان نتیجه گرفت که دیگران یا عمق را نمی بینند و یا پشت پرده اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است./968/پ202/ص
ارسال نظرات