۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۳۱۲
امام جمعه خوی:

اجرای دقیق تذکر لسانی دستور رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و اجرای دقیق طرح تذکر لسانی از رسالت های ستادهای احیا امر به معروف و نهی از منکر در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان خوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، به اجرای آزمایشی طرح‌«تذکر لسانی» در شهرستان خوی اشاره و اظهار کرد: انتخاب شدن شهرستان خوی جهت آزمایش طرح تذکر لسانی در اثر وجود زمینه‌های لازم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و همچنین سوابق فرهنگی و تاریخی این شهرستان است.

وی در ادامه برنامه‌ریزی دقیق برای فرهنگ‌سازی، اجرای طرح در سطح گسترده و فراگیر و همچنین توجیه مسؤولان و تمامی کارگزارانی که در اجرای طرح تذکر لسانی همکاری خواهند کرد را از‌ اولویت‌های کاری ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان خوی در سال جاری برشمرد.

امام جمعه خوی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای نهادینه شدن این فریضه الهی در جامعه اسلامی خاطر‌نشان کرد: با توجه به این‌که زمان اجرا و عملیاتی کردن طرح محدود است؛ از این رو تهیه متون آموزشی با استفاده از نیروهای حوزوی، علمی و کارآمد و همچنین برآورده کردن هزینه‌های مربوط به آموزش طرح تذکر لسانی در میان اقشار مختلف جامعه از جمله مواردی هستند که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و اجرای دقیق طرح تذکر لسانی از رسالت های ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه تشکیل جلسات ستاد احیای به صورت هفتگی، تهیه گزارشات مکتوب از عملکرد ستاد و سایر مجریان همکاری کننده، ضرورت حضور شخصی و مستمر اعضای ستاد در جلسات و تعهد مضاعف آنها در ارتباط با وظایف محوله و مهم‌تر از همه در متن قرار گرفتن طرح تذکر لسانی و اجتناب از سطحی نگری را از ‌مواردی برشمرد که در اجرای صحیح و مطلوب طرح تذکر لسانی نقش بسزایی دارند.

رییس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر خوی در پایان با بیان روایتی از رسول‌خدا(ص) که در پاسخ به سؤالی فرمود‌‌ند«کسی‌که نهی از منکر نمی کند؛ مؤمن ضعیفی است که دین ندارد.» خاطر نشان کرد: باتوجه به جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در دین مقدس اسلام و با درنظر گرفتن توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و مسلمین، وظیفه مسلمانان در عصر حاضر برای اجرایی کردن این فریضه الهی بسیار سنگین است./938/ت302/س

ارسال نظرات