۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

انزوای روحانیت اصیل از بسترهای اجتماعی خواسته جدی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: دشمنان نظام اسلامی با ترویج این اندیشه های انحرافی به دنبال خانه نشینی و انزوای روحانیت اصیل هستند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقش روحانیت در حفظ و حراست از ارزش‌های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت پرچمدار حق و حقیقت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌‌های دینی گام برداشته است، افزود: رشد و بالندگی امروز احکام ناب اسلامی مدیون از خودگذشتگی علما و روحانیان در صد سال اخیر بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.

حجت الاسلام عزیزخوانی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون جانفشانی روحانیت دانست و با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و با همراهی روحانیت و اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید، گفت: روحانیت عامل اصلی شکل‌گیری و پیروزی انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: بدون شک روحانیت نقش بسیار مهمی در ارتقای سطوح فرهنگی و مذهبی جامعه و اطلاع رسانی به عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در خصوص جایگاه اسلام و ولایت فقیه در جامعه را به عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که روحانیت از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با استبداد و استعمار بوده است، ادامه داد: این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره در طول تاریخ نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخوانی، روحانیت را پرچم دار انقلاب اسلامی دانست و با تأکید براین که همه حرکت‌های آزادی‌خواهانه علیه استعداد و استعمار با پرچمداری روحانیت آغاز شده است، گفت: احترام، تکریم و تعظیم روحانیت و توجه به جایگاه ارزنده روحانیت در پیشبرد حرکت ملت بزرگ ایران حائز اهمیت بسیار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به طرح اندیشه اسلام منهای روحانیت از سوی منحرفان و مخالفان نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که اسلام بدون روحانیت، اسلام التقاطی و انحرافی است، ادامه داد: اسلامی بدون روحانیت، اسلامی بدون اهداف متعالی دین و ارزش‌های اسلامی خواهد بود.

وی با بیان این که اندیشه انحرافی اسلام منهای روحانیت یک پروژه انگلیسی است که در طول تاریخ از سوی استعمار پیر ترویج شده است، گفت: دشمنان نظام اسلامی با ترویج این اندیشه انحرافی تنها به دنبال خانه‌نشینی و انزوای روحانیت اصیل هستند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخوانی با اشاره به این که اسلام منهای روحانیت، اسلامی سکولار را در پی خواهد داشت، ادامه داد: روحانیت اصیل همواره در جهت ارزش های اسلامی قدم برداشته است و همین مسأله سبب عصبانیت استکبار و استعمار شده و به همین دلیل آنها تلاش می کنند روحانیت را منفعل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهارداشت: در دهه های اخیر علما و روحانیان در مقابل لیبرال ها ایستادگی کرده و برای حفظ دین و انقلاب قیام کردند و امتیاز ویژه این قشر این است که قانون خدا را اجرا و از اندیشه های دینی در مقابل اندیشه های پوچ لیبرالیستی و سکولاریستی محافظت کردند.

وی از روحانیت به عنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: محبویت روحانیت در طول تاریخ به دلیل این است که قشر روحانی در دوران‌های گذشته برای آگاهی مردم از زندگی خود گذشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این مطلب که امروز سنگر ملت ایران در برابر دشمنان جوانان و خانواده است، اظهار داشت: در این راستا وظیفه روحانیت سنگین تر است و باید با ارتقای آگاهی مردم به ویژه جوانان توطئه‌های دشمنان دین اسلام را خثنی کنند.

حجت الاسلام عزیزخانی با اشاره به این که نسل جوان امروز با نسل‌های گذشته خیلی متفاوت است، گفت: مسؤولان فرهنگی و نهاد روحانیت باید با شناساسی نیازهای جوانان و تجهیز به ابزارهای جدید از نفوذ عقاید باطل و ضد دین دشمن در کشور جلوگیری کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود:انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، این انقلاب سبب بیداری و مقابله ملت‌های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر شده است.

حجت الاسلام عزیزخانی، عزت بخشیدن به مسلمانان را یکی از دستاوردهای این انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت:حرکت امام خمینی(ره) در حقیقت جلوه ای از قیام عاشورا بود.

وی، دفاع از اسلام و قرآن را یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب نام برد و خاطر‌نشان کرد: از منظر امام راحل، دفاع از اسلام و قرآن یکی از اصلی‌ترین اهداف انقلاب است و تقدم مصالح عالیه اسلام، جلوگیری از انحراف و انهدام دین و مهم‌تر از همه عزت و شرافت اسلام و مسلمانان برای ایشان حائز اهمیت بود./950/ت302/س

ارسال نظرات