۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۶۴۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان در جنگ نرم به دنبال تضعیف آرمان‌های اصیل انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان در جنگ نرم به دنبال تضعیف و تخریب آرمان های اصیل انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه بانوان باید با تبعیت از سیره حضرت فاطمه(س) از آرمان های مقدس امام راحل دفاع کنند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار اعضای کمیسیون بانوان استان در ساری به نقش زنان در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که حضرت فاطمه(س) الگوی همه زنان عالم بوده است، گفت: این بانوی نمونه اسلام باید الگوی همه زنان جهان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام جایگاه خاصی برای زنان قائل است، افزود: نگاه اسلام به زن یک نگاه خاص و  ویژه است و در هیچ از ادیان و مکاتب الهی وجود ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام توجه ویژه ای به کرامت و ارزش وجودی زنان داشته و دارد، خاطرنشان کرد: حضور زن در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین تأکید ویژه بر حجاب بانوان در جامعه اسلامی نشان دهنده اهمیت جایگاه زن در جوامع اسلامی است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه زن در دنیای غرب به کالا و ابزاری برای قدرت تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز غرب هیچ ارزشی برای جایگاه رفیع زن قائل نیست و به دنبال استفاده ابزاری از جایگاه ‌زنان هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تزلزل در خانواده ها و از بین رفتن زندگی اجتماعی در غرب را محصول بی توجهی به جایگاه زن دانست و بیان داشت: با وجود شعارهایی که غربی ها در حمایت و دفاع از حقوق زنان می دهند، اما شواهد نشان می دهد که جایگاه زن در جوامع غربی به پایین‌ترین مرحله کاهش یافته است.

امام جمعه ساری، انقلاب اسلامی ایران را احیا‌گر نقش زنان در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها حضوری فعال و نقش آفرین دارند و نشان دهنده توجه نظام به ارزش وجودی یک زن است.

آیت الله طبرسی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران‌ گفت: بانوان در نهضت عظیم اسلامی همراه و همپای مردان در برابر رژیم ستم‌شاهی ایستادگی کردند و برگ زرینی در تاریخ این مملکت آفریدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بانوان جامعه اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب از زنان به عنوان کالا و ابزار استفاده می‌شد؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان ما در دنیا حرفی برای گفتمان و آزادی بیان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش نظام سلطه در ترویج بی بندوباری در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز همه تلاش و سرمایه‌گذاری غرب در جهت هویت‌زدایی در جامعه اسلامی خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان با ترویج بی‌عفتی و بد‌حجابی تلاش می کنند زنان جامعه اسلامی را از اعتقادات دینی دور کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان در جنگ نرم به دنبال تخریب ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه بانوان باید با تبعیت از سیره حضرت فاطمه(س) از آرمان‌های مقدس امام راحل دفاع کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در ادامه این دیدار، برگزاری دوره آموزشی مهارت زندگی با رویکرد دینی،  اجرای طرح مودت برای زوج‌های جوان و برگزاری آموزش مربیان تحکیم خانواده را بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات