۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳
فرمانده انتظامی قم:

نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی جدی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده انتظامی استان قم، با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، منشا بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی را غفلت از این فریضه الهی دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی جدی است.
سردار مهدي توکلي فرمانده نيروي انتظامي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی توکلی فرمانده انتظامی استان قم، شامگاه یکشنبه در همایش آمرین به معروف و ناهین از منکر استان قم که با حضور مدیران استان در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، تاکید کرد: این گونه همایش ها می تواند به افزایش معلومات و دانایی های آمرین به معروف کمک کند.

وی با قدردانی از فعالیت ها و اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: اهتمام به احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر به کاهش جرائم کمک شایانی می کند.

فرمانده انتظامی استان قم یادآورشد: عمده جرائمی که در جامعه با آن روبرو هستیم، اگر عوامل وقوع آن آسیب شناسی شود مشاهده می کنیم که از یک سری عوامل پیش پا افتاده نشات می گیرد.

وی عدم رعایت حجاب را یکی از دلائل وقوع جرم دانست و تاکید کرد: اگر در برابر بدحجابی ها تذکرات لازم داده شود، از رواج آن جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه با امر به معروف و نهی از منکر از وقوع بسیاری از جرائم می توان جلوگیری کرد، ابراز داشت: اگر فرهنگ تذکر لسانی به افرادی که هنجارها را رعایت نمی کنند، ترویج شود برخی ها به خود اجازه نمی دهند که در خیابان ها هر طور که دلشان خواست بگردند.

توکلی بیان داشت: متاسفانه فرهنگ تذکر لسانی در جامعه کمرنگ شده است که این مساله زیبنده نیست و باید برای آن فکری کرد.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه از اجرای طرح ارتقا امنیت محله محور در قم از روز یک شنبه در شش محله استان خبر داد و بیان داشت: نیروی انتظامی نسبت به کنترل ناهنجاری ها و جرائم در محلات کمک می گیرد و از ظرفیت آنها استفاده می کند.

وی با بیان اینکه ما می توانیم در عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر کارهای ریشه دارتری انجام دهیم، جرم را نوعی بیماری اجتماعی دانست و راهکار درمان آن را افزون بر داروهای مسکن نیاز به راهکارهای ریشه ای ارزیابی کرد.

توکلی اظهار داشت: اگر جرائم و جنایات را ریشه یابی نکنیم نمی توانیم درمان قطعی برای آن ارائه کنیم، از این رو ضروری است به عوامل وقوع جرم بیش از پیش توجه و این مساله آُسیب شناسی شود.

نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی جدی است

فرمانده انتظامی استان قم عدم فرهنگ موتور سواری در قم را یک مشکل جدی و منکر اجتماعی عنوان و تاکید کرد: سال گذشته حدود چهل هزار موتورسیکلت روانه پارکینگ ها شدند اما جواب نداد و بهترین راه این است که از محله ها کار را شروع کنیم و فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما اجازه نمی دهیم عده ای در جامعه هنجارشکنی کنند، ابرازداشت: قریب به اتفاق مردم ما خوب هستند و اگر عواقب کار به آنها گوشزد شود، می پذیرند، اما عده ای هم هستند که قوانین را مراعات نمی کنند و نیروی انتظامی با کسانی که هنجارهای اجتماعی را مراعات نکنند برخورد جدی خواهد کرد.

سردار توکلی برآورده کردن تاکیدات مقام معظم رهبری را تکلیف نیروی انتظامی عنوان کرد و ابرازداشت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مساله عفاف و حجاب است و نیروی انتظامی نیز به عنوان یک ارگان و نیروی متعهد در این زمینه تکلیف ذاتی دارد و سعی در انجام درست رسالت خود دارد.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان آمادگی این نیرو را جهت همکاری و کمک به آمرین به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و استان را اعلام کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات