۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۹۳۳
در درس خارج مطرح شد؛

ابراز تاسف آیت الله نوری همدانی از کم توجهی طلاب به درس و بحث

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار برنامه ریزی مسؤولان حوزه برای شرکت منظم طلاب در کلاس های درس شد و از عدم حضور منظم برخی از طلاب انتقاد کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، از عدم حضور جدی برخی از طلاب در جلسات درس انتقاد کرد.

وی با ابراز تاسف از این مساله خاطرنشان کرد: بعضی های یک روز در درس هستند، یک روز نیستند، یک روز در بین درس می آیند، یک روز در وسط درس، این یک آفت است که باید برای آن فکری کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در زمان های قدیم این گونه نبود و طلاب و روحانیان نسبت به درس و بحث اهتمام بیشتری داشتند و از همه چیز می گذشتند تا بتوانند در جلسات درس شرکت کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی این مشکل به گونه ای مطرح است و در پایان سال و ایام تعطیلات حوزه به گونه ای دیگر و باید برای آن فکری کرد و در صدد حل آن بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه تاکید کرد: اشتغال طلبگی بهترین کار است و ما باید قدر این موقعیت را بیشتر بدانیم و جهت نشر معارف اهل بیت از آن استفاده کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما داعیه داریم که در مسیر بزرگان قرار داریم و می خواهیم مسیر آنها را طی کنیم و باید در این راه به خوبی برنامه ریزی کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه، اضافه کرد: هرچند دروس حوزه در این ایام تعطیل است، اما باید توجه داشت که کار طلبگی تعطیل بردار نیست و طلاب باید برای خود برنامه داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: طلاب در این مسیر باید از مشورت افراد با تجربه استفاده کنند و برنامه های خود را به گونه تنظیم کنند که بهترین استفاده از زمان صورت گیرد.

وی طلاب را به نوشتن دروس و نکات علمی توصیه کرد و گفت: اگر انسان مطالب علمی را یادداشت برداری نکند، با گذشت زمان از ذهن او می رود و این مساله خسارت هایی را به همراه دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر شناخت زمان و متضیات آن از سوی طلاب و روحانیان، گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که باید طلاب حوزه به آن توجه داشته باشند، شناخت زمان و نیازها است و باید برای پاسخگویی به این نیازها اقدام کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات