۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۱۶۹
آیت الله قبلان:

امام خمینی یکی از شخصیت های عظیم بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلای شیعیان لبنان، امام خمینی(ره) را یکی از شخصیت های عظیم بشریت دانست و سران بحرین را درس گرفتن از سرنوشت تلخ حاکمان ستمگر گذشته فراخواند.
شيخ عبدالامير قبلان آيت الله قبلان رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلای شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که با قیام خود و سرنگون ساختن شاه، حقوق ملت را بازپس گرفت، تاکید کرد: امام خمینی یکی از شخصیت های عظیم بشریت است که هنگام رحلت دینار و درهمی از خود بر جای نگذاشت و تنها هدفش تصحیح مسیر بشریت و بازگرداندن آن به جایگاه والایش بود.

با تاکید بر اینکه ملت بحرین در شرایط سخت و دردناکی به سر می برند، خطاب به سران این کشور گفت: به کسانی که پیش از شما بر سر کار بودند، بنگرید و درس عبرت بگیرید، برخی از آنها بیش از سی سال حکومت کردند و سرانجام به سبب ستمگری های بسیار خود به پایانی تلخ دچار شدند.

وی با اشاره به تحولات جهان عربی و اوضاع آشفته ملت های عربی، عبدالله صالح را به پرهیزگاری و پیشه کردن تقوای الاهی در مورد ملت و سرزمین یمن فراخواند و با ابراز اینکه معمر قذافی از گذشته درس عبرت نگرفت و ملت لیبی را به خاک و خون کشید، خطاب سران آل خلیفه در بحرین، گفت: از تعصب و خشونت دست بردارید؛ چراکه این امور فساد را به دنبال دارد.

آیت الله قبلان با تاکید بر اینکه ماندگاری حاکم وابسته به عملکردهایش است و حکومت با ظلم و جنایت ادامه نخواهد یافت، تاکید کرد: ملت های عربی پایه های حکومت سران ظالم خود را به لرزه در خواهند آورد و دروازه آزادی، دموکراسی، عدالت، انصاف و برابری را خواهند گشود و حاکمان سرنوشتی جز این نخواهند داشت./981/ب902/گ
ارسال نظرات