۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۴۹۶

نامه مجله حوزه به هاشمی رفسنجانی مربوط به سال 86 است

خبرگزاری رسا ـ نامه مجله حوزه به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به درخواست یک مصاحبه کتبی از وی در سال 86 بوده است.
مجله حوزه نامه مجله حوزه به هاشمي1 نامه مجله حوزه به هاشمي12


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نامه مجله حوزه به آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به درخواست یک مصاحبه کتبی از وی در سال 86 بوده است که به تازگی بدون ذکر تاریخ نگارش آن در برخی سایت‌ها منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، دست‌اندرکاران مجله حوزه در تاریخ هفتم آذر سال 86 در نامه‌ای به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سوالاتی را درباره روشنفکری دینی مطرح کردند تا در یکی از شماره‌های این نشریه با موضوع «آزاد اندیشی» منتشر شود.

پاسخ این نامه منجر به مقاله‌ای نزدیک به 150 صفحه ای با عنوان «آزاداندیشی اسلامی و روشنفکری دینی» شد که در صفحه 32 شماره 148 ـ 149 مجله حوزه در سال 1387 منتشر شد.

اصل نامه مجله حوزه نیز در صفحه 126 همین شماره از نشریه در بخش ضمائم این مقاله آورده شده است که برخی سایت‌ها در اقدامی غیراخلاقی بدون اشاره به تاریخ این نامه، اخیرا اقدام به بازنشر آن کرده اند. این در حالی است که عدم اشاره عامدانه به تاریخ نگارش این نامه تداعی گر درخواست حوزویان از آیت الله هاشمی برای ورود به مسائل حوزه در شرایط موجود است.

گفتنی است، مجله حوزه، نشریه‌ای ویژه حوزه‌های علوم دینی به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی و مدیر مسؤولی سیدعباس صالحی است که در هر شماره به بررسی یکی از موضوعات اندیشه‌ای مربوط به حوزه‌های علمیه می‌پردازد./916/ت301/گ

ارسال نظرات