۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۸۱۶

شرایط جذب و گزینش روحانیان عمره، عتبات و سوریه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ جزییات آزمون سراسری جذب و گزینش روحانیان عمره، عتبات، سوریه و مداحان عتبات از سوی معاونت امور فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام شد.
حج و زيارت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت امور فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و روحانیان سراسر کشور برای کاروان‌های عمره مفرده، عتبات عالیات، سوریه و مداحان عتبات عالیات اقدام به برگزاری آزمون سراسری می‌کند.

براساس این گزارش، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و برخورداری از حسن شهرت و معاشرت از شرایط عمومی شرکت در این آزمون عنوان شده است.

همچنین نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران، توانائی جسمی و سلامت روانی، تأهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی از دیگر شرایط عمومی این آزمون است.

در این فراخوان، داشتن گواهی اتمام پایه ده مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه مورد تأیید شورای عالی حوزه، معمم بودن دائمی، داشتن حداقل سن 27 سال و حداکثر 50 سال و کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه از جمله شرایط اختصاصی آزمون روحانیان کاروان‌های عمره مفرده ذکر شده است.

منابع آزمون روحانیان کاروان‌های عمره مفرده که پنجشنبه 31 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد، در سرفصل‌های عقائد، مناسک حج، احکام عمومی، اسرار و معارف حج، تاریخ اسلام، اماکن و اطلاعات عمومی به چشم می‌خورد.

کتاب عقائد استدلالی تألیف حجت‌الاسلام علی ربانی گلپایگانی، درسنامه مناسک حج و درسنامه احکام مبتلابه حجاج تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، درسنامه اسرار حج تألیف محمدتقی فعالی، درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2 تألیف سیدعلی میرشریفی و کتاب آثار اسلامی مکه و مدینه تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان از منابع این آزمون است.

کلیه مراحل نام‌نویسی در آزمون، سراسری و پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت جذب و سازماندهی صورت خواهد پذیرفت و هزینه شرکت در آزمون یکصد هزار ریال است که با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و از طریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی امکان‌پذیر است.

نام‌نویسی برای آزمون به صورت اینترنتی و از روز شنبه یکم مردادماه تا دوشنبه دهم مردادماه و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت جذب و سازماندهی به نشانی www.beseh-rohani.ir امکان‌پذیر بوده و مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی برای نام‌نویسی پذیرفته نخواهد شد.

آزمون روحانیون کاروان‌های عتبات و سوریه نیز دارای شرایط خاصی است که فارغ التحصیلی در پایه 7 حوزه، داشتن حداقل سن 27 سال و حداکثر 55 سال، کسب امتیازات لازم در آزمون کتبی و مصاحبه و معمم بودن از آن جمله است.

کتاب عتبات عالیات تألیف دکتر اصغر قائدان، کتاب اماکن زیارتی و سیاحتی سوریه تألیف اصغر قائدان، درسنامه گزیده سیمای عقائد شیعه تألیف آیت‌الله جعفر سبحانی، کتاب آموزش احکام تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی تألیف جواد منصوری و درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2 تألیف سیدعلی میرشریفی از منابع این آزمون است.

کلیه مراحل نام‌نویسی در این آزمون که جمعه 18 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد، مانند آزمون روحانیون کاروان‌های عمره مفرده است، اما زمان نام‌نویسی در آن دوشنبه 13 تیرماه تا چهارشنبه 22 تیرماه و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت جذب و سازماندهی به نشانی www.beseh-rohani.ir امکان‌پذیر است.

همچنین داشتن حداقل سن 30 سال و حداکثر 55 سال، داشتن مدرک دیپلم یا پایه سوم حوزه علمیه و کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه از جمله شرایط اختصاصی آزمون مداحان کاروان‌های عتبات عالیان است.

کتاب عتبات عالیات عراق تألیف اصغر قائدان، درسنامه گزیده سیمای عقائد شیعه نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی، آموزش احکام تألیف محمدحسین فلاح‌زاده، سیره پیشوایان (بخش های مربوط به امامان معصوم (ع) اول، سوم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم علیهم‌السلام) تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران تالیف جواد منصوری و آشنایی با کشورهای اسلامی تألیف حجت‌الاسلام حسن روحانی از منابع این آزمون است.

کلیه مراحل نام‌نویسی در آزمون و پرداخت هزینه برای شرکت در آن که پنج‌شنبه 24 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 برگزار می‌شود مانند شرایط قبلی است و نام‌نویسی در آن از دوشنبه 13 تیرماه تا چهارشنبه 22 تیرماه و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت جذب و سازماندهی به نشانی www.beseh-rohani.ir  میسر خواهد بود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند با ستاد برگزاری آزمون سراسری  به شماره 02164512158 تماس گرفته و برای مطالعه کتا‌ب‌ها و منابع آزمون‌های فوق به کتابخانه آنلاین تخصصی حج به نشانی http://hajj.ir/hadjwebui/library/wfViewLibraryList.aspx مراجعه کنند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات