۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۹۷۵
آیت‌الله استادی:

ماندگاری و توسعه مکتب تشیع مدیون تبلیغ روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیان و کسانی که معتقدند انقلاب اسلامی با تلاش‌های آنان به پیروزی رسیده است، بدانند که تنها عملشان سبب گرایش مردم به انقلاب می‌شود.
آيت الله استادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، امام جمعه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز 26 خردادماه در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم، ماندگاری و توسعه مکتب تشیع را مدیون تبلیغ روحانیان دانست و بر عمل به دین تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ مذهب تشیع، گفت: کار اصلی یک روحانی تبلیغ دین است و اکنون به سبب تبلیغ، تشیع در جهان اسلام و کل جهان مطرح شده و آن را مدیون امام راحل هستیم.

این استاد حوزه، منبرها، تألیف کتاب و مقاله و رسانه‌ها را از مؤثرترین روش‌های تبلیغ دین برشمرد و تصریح کرد: بهترین راه تبلیغ دین و مکتب تشیع، دعوت مردم با عمل است.

امام جمعه موقت قم با بیان این‌که اگر در گفته‌هایمان عمل نباشد، همه تلاش‌ها از بین می‌رود، اظهار داشت: تنها با عمل است که مردم به روحانیان گرایش پیدا می‌کنند، جذب دین، نظام و انقلاب اسلامی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و کسانی که معتقدند انقلاب اسلامی ایران با تلاش‌های آنان به پیروزی رسیده است، بدانند که تنها عملشان سبب گرایش مردم به انقلاب می‌شود.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که سخن گفتن تنها در تبلیغ دین مؤثر نیست، گفت: هر زمان و شرایطی که روحانیت لطمه خورده و تأثیر چندانی در مردم نداشته، به سبب این غفلت بوده که سخن گفتن تنها را برای تبلیغ دین کافی ‌دانسته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم باید در یک روحانی، عالم و مسؤول، دینداری را ببینند تا گرایش به دین و انقلاب اسلامی پیدا کنند.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به فضایل حضرت امام علی‌‌(ع) گفت: از روزی که مسلمانان دست به تدوین و تألیف کتاب دینی زدند، عامه آنان از نقل آنچه امامت علی‌‌(ع) را اثبات می‌کرد، پرهیز می‌کردند.

وی البته افزود: کسانی که خلیفه اول تا سوم را بر حق می‌دانستند، چگونه می‌خواستند روایتی نقل کنند که خلافت و امامت علی بن ابی‌طالب‌‌(ع) را اثبات کند.

امام جمعه موقت قم اما با بیان این‌که هزاران کتاب با سندهای معتبر، فضایل اهل بیت‌‌(ع) را نقل کرده‌اند، اظهار داشت: خدای متعال می‌خواهد تا حقانیت شیعه برای مردم اثبات شود.

وی یکی از راه‌های اثبات حقانیت شیعه را اشتباه اهل تسنن در بیان فضائل دانست و گفت: علمای اهل تسنن می‌گفتند فضائل ارتباطی با امامت ندارد؛ آنان فکر می‌کردند فضیلت، امامت را ثابت نمی‌کند و اگر فضائل اهل بیت‌‌(ع) نقل شد به این سبب بود.

آیت‌الله استادی خاطرنشان کرد: امروز علمای اسلام دیگر مانند گذشته فکر نمی‌کنند و همه اگر جمع شوند و فضایل امام علی‌‌(ع) را نقل کنند، قبول می‌کنند که کسی باید امام شود که دارای فضایل است.

وی در ادامه به آیه مباهله اشاره کرد و با بیان این‌که پیامبر اکرم‌‌(ص)،‌ حضرت علی‌‌(ع)، فاطمه زهرا‌‌(س)، امام حسن‌‌(ع) و امام حسین‌‌(ع) از محکمات شیعه است، گفت: رسول خدا‌‌(ص) درباره حضرت علی‌‌(ع) فرمودند که «علی نفس من است» و این بالاترین فضیلت امیر مؤمنان‌‌(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کتاب «موسوعه امامت» که به تازگی از سوی کتابخانه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی منتشر شده است، گفت: در این اثر پنجاه سند معتبر نقل شده است که پیامبر اکرم‌‌(ص) فرمودند «علی مع الحق و الحق مع علی». /920/پ202/ع

ارسال نظرات