۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۰۹۲
آیت الله طبرسی:

مقابله با فتنه‌های سازمان‌یافته رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: روحانیت باید از جامعه اسلامی در برابر تهاجم گسترده غرب محافظت کند و این کار مهم و دشواری است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در احیای معارف اسلامی، گفت: این سازمان پس از پیروزی شکوهمند اسلامی خدمات شایسته ای را در جهت ترویج اسلام ناب در سطح جامعه ایفا کرد.

سازمان تبلیغات اسلامی رسانه ای اثر گذار در تبلیغ دین

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک رسانه اثر گذار توانسته رسالت خود در عرصه تبلیغ دینی را به خوبی انجام دهد، افزود: امروز تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

جامعیت تبلیغ موضوعی حائز اهمیت

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، جامعیت تبلیغ را یک موضوع حائز اهمیت دانست و با اشاره به این که تبلیغ دین باید از جامعیت مناسبی برخوردار باشد تا سبب تأثیرگذاری بر مخاطب شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تبلیغ دین یکی از سخت ترین وظایف روحانیت است که خوشبختانه در  سال‌های اخیر به خوبی به این وظیفه خود عمل کرده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب روحانیت از اعتبار و جایگاه ارزشمندی برخوردار است، گفت: امروز روحانیت برای ارتباط با نسل جوان جامعه باید با زبان خودش با او صحبت کند تا بتواند ارزش‌های ناب اسلامی را به راحتی برای مخاطب خود تبیین کند.

زبان قصه، هنر و داستان ابزاری مناسب برای تبلیغ دین

وی با اشاره به این که زبان قصه، هنر و داستان نیز می‌تواند ابزاری برای تبلیغ باشد، افزود: بهره‌گیری از این ابزار تبلیغی در رسیدن به اهداف متعالی اسلام نقش‌آفرین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بحران هویت را یکی از مهم‌ترین مشکلات جوان امروز دانست و گفت: مبلغان باید هویت دینی، اسلامی و ملی را در نسل جوان جامعه تقویت کنند تا آنها را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسینه کنند.

آیت الله طبرسی، تبلیغ دین را یکی از مهم ترین رسالت پیامبران دانست و با بیان این که امروز این وظیفه مهم بر عهده روحانیت قرار داده شده است، گفت: روحانیت باید از جامعه اسلامی در برابر تهاجم گسترده غرب محافظت کند و این کار مشکلی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز روحانیت در مواجه با شبهات و فتنه های جدیدی قرار دارند، خاطرنشان کرد: این قشر تأثیرگذار باید با تجهیز خود به سلاح علم، ایمان و تقوا این توطئه افکنی های دشمنان را خنثی کند.

لباس روحانیت، آرم نبوت و تبلیغ

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، لباس روحانیت را آرم نبوت و تبلیغ توصیف کرد و با اشاره به این که علما و روحانیت میراث دار پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، بیان داشت: احترام امروز مردم به روحانیت بدان دلیل است که آنها ارزش های اسلامی را در روحانیت مشاهده می کنند.

آیت الله طبرسی، لباس روحانیت را عاملی مهم در دور شدن گناه و معصیت دانست و با بیان این که امروز همه ما باید قدردان این لباس مقدس باشیم، گفت: سختی ها و مشکلات گسترده مسیر تبلیغ نباید مانع از رسالت اصلی روحانیت شود.

وی همچنین به حضور روحانیان در مناطق محروم و صعب العبور به منظور تبلیغ ارزش های اسلامی در میان مردم اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ در روستاها کار بسیار مشکلی است، تصریح کرد: همه توجه مردم در روستاها در مباحث دینی به روحانیت است و مبلغان اعزامی باید توجه داشته باشند تا مرتکب خطا و اشتباه نشوند.

ضرورت تچهیز مبلغان به ابزار مناسب تبلیغی

امام جمعه ساری، تجهیز روحانیت به ابزار مناسب تبلیغی را ضروری دانست و با بیان این که امروز شیوه های سنتی تبلیغ نمی تواند تأثیرگذاری مناسبی روی مخاطب داشته باشد، افزود: یک مبلغ دین باید ضمن مخاطب شناسی نسبت به ترویج آسان تبلیغ گامهای اساسی بردارند.

تقویت جایگاه ولایت فقیه رسالت مهم روحانیت

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت جایگاه ولایت فقیه را یکی از رسالت های دیگر روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند که روحانیت باید مسأله ولایت و رهبری را بیشتر در جامعه تبلیغ و تبیین کند.

بیداری اسلامی، نتیجه تقویت جایگاه ولایت فقیه

وی، بیداری اسلامی امروز در خاورمیانه را نتیجه تقویت جایگاه ولایت فقیه در کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلطه از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه ولایت فقیه هراسان بوده و همواره همه سرمایه‌گذاری خود را نیز در جهت نابودی این جایگاه به کار گرفت، اما با شکست روبه‌رو شد.

تأکید بر همراهی روحانیت با نیروی انتظامی در اجرای مناسب طرح ارتقای امنیت اجتماعی

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که روحانیت باید نیروی انتظامی را در اجرای مناسب تر طرح ارتقای امنیت اجتماعی یاری دهد، گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف همیشه زمینه ساز موفقیت های گسترده ای بوده است./950/پ201/س
ارسال نظرات