۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۱۸۳
پژوهشگر حوزوی:

اوقات فراغت تابستان فرصتی مناسب برای انتقال آموزه‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت تعاون اسلامی گفت: ایده آل در بحث اوقات فراغت این است که نوجوانان بتوانند ضمن فهم دین، توانایی دفاع از آموزه های اسلامی را نیز پیدا کنند.
اوقات فراغت


خانم رضایی، عضو جمعیت تعاون اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مساله اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان یکی از مقوله های ضروری است که باید به درستی برنامه ریزی و اجرا شود.

این دانش آموخته حوزه علمیه بیان داشت: ایجاد اوقات فراغت سالم نیازمند همکاری والدین و نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی است.

وی بیان داشت: در زمینه اوقات فراغت نیازمند مخاطب شناسی هستیم به این گونه که بدانیم برای کدام طبقه و مقطع چه برنامه هایی در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: در برخی مواقع لازم است تا آموزش های دینی به صورت غیر محسوس باشد و از مستقیم گویی پرهیز شود.

عضو جمعیت تعاون اسلامی بیان داشت: سن نوجوانی از سنینی است که شرایط برای کار تربیتی آماده است و لازم است تا مربیان از فرصت های همچون تابستان در جهت رشد اخلاقی و تعالی معنوی نوجوانان یاری گیرند.

وی بیان داشت: اگر نوجوانی در این سن دانسته های لازم دینی را کسب نکند در سایر مقاطع زندگی دچار مشکل خواهد شد.

عضو جمعیت تعاون اسلامی بیان داشت: ایده آل در بحث اوقات فراغت این است که نوجوانان بتوانند ضمن فهم دین، توانایی دفاع از آموزه های اسلامی را نیز پیدا کنند.

وی بیان داشت: نوجوانان این آمادگی را دارند تا معلومات خود را به مرحله عملیاتی شدن نزدیک کنند و قبل از اینکه در فضای جامعه ذوب شوند، شخصیت استقلالی پیدا کنند.

این دانش آموخته حوزه علمیه قم اذعان داشت: خانواده، مدرسه، و جامعه باید در یک مسیر هماهنگ تلاش کنند تا نوجوان به ارزش های اسلامی آگاهی پیدا کند.

وی بیان داشت: ایجاد اوقات فراغت سالم برای دختران از حساسیت و لزوم بیشتری برخوردار است.

مسئول واحد پرورشی مدرسه رستگاران قم اظهار داشت: امسال تابستان با دو ماه شعبان و رمضان تقارن پیدا کرده است که فضا را برای انتقال آموزه های دینی هموارتر ساخته است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات