۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۲۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

10 هزار مبلغ دینی سال گذشته به مناطق مختلف مازندران اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از ده هزار مبلغ دینی سال گذشته در مناسبت های مختلف به مناطق مختلف استان خبر داد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف را یکی از مهم ترین اقدامات این سازمان اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از ده هزار مبلغ در مناسبت های مختلف به سراسر استان اعزام شدند.

وی با اشاره به این که علاوه بر این بیش از 130 مبلغ خواهر نیز در مناسبت های مختلف به مساجد، مدارس و دیگر نهادهای استان اعزام شدند، افزود: اقامه نماز، بیان احکام، پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی و برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی بوده است.

برگزاری 70 دوره عمومی و تخصصی تبلیغ برای مبلغان

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری 70 دوره عمومی و تخصصی تبلیغ برای مبلغان استان در طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: بحث شناسایی و توانمند سازی مبلغان یکی از برنامه های مهم این سازمان در طی چند سال گذشته بوده که خوشبختانه با موفقیت کامل برگزار شده و ادامه دارد.

حجت الاسلام شکریان، شناسایی و توانمند‌سازی مبلغان را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات در استان اعلام کرد و افزود: این طرح با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای مبلغان شهرستان مختلف استان صورت گرفت که خوشبختانه با استقبال خوب مبلغان در سطح شهرهای مختلف استان روبرو شد.

شناسایی و ساماندهی مبلغان و مداحان مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مداحان استان نیز شناسایی و ساماندهی شدند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان نیز از سوی این سازمان برگزار شد.

برگزاری 420 گفتمان دین در سال 89

وی به برگزاری 420 گفتمان دینی سال گذشته در مدارس مازندران اشاره کرد و افزود: این گفتمان‌ها با حضور گسترده دانش‌آموزان و با موضوعاتی نظیر مهدویت، نحله‌های انحرافی، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب و موضوعات تقویمی برگزار شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در حال حاضر اداره تبلیغات اسلامی در 18 شهرستان و سه نمایندگی در استان به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی مشغول است، خاطرنشان کرد: همه برنامه های این سازمان در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه ریزی و تدوین شده است.

تدوین و تولید 60 محصول فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، از تدوین و تولید بیش از 60 عنوان محصول در بخش نرم افزار، کتاب و نشریات از سوی این اداره کل در طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در استان در سال های اخیر اقدامات بسیار ارزنده ای را در جهت ترویج مبانی دینی و اسلامی در سطح جامعه انجام داده است.

وی، سازمان تبلیغات اسلامی را از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: این سازمان اکنون در عرصه های مختلف فرهنگی و تبلیغی به موفقیت های خوبی در کشور دست یافته است و در این میان سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برای هفتمین سال متوالی، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

فعالیت 260 مرکز و خانه قرآنی در مناطق مختلف مازندران

حجت الاسلام شکریان از فعالیت 260 مرکز و خانه قرآن در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر دارالقرآن استان در 70 بخش مشغول فعالیت است که بخش آموزش عمومی قرآن با برگزاری هزار و 289 کلاس، برگزاری 35 دوره و 350 قرآن آموز، برگزاری هشت ترم طرح مصباح الهدی و نورالهدی با 200 فارغ التحصیل از مهم ترین فعالیت های این بخش در سال گذشته بوده است.

فعالیت 20 کتابخانه در حوزه دین

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که این اداره کل در بخش طرح اوقات فراغت و امور تربیتی نیز رتبه اول و نیز در حوزه فعالیت بانوان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر  64 کتابخانه روستایی، 21 کتابخانه شبستان، 20 کتابخانه در حوزه دین، دو سالن خدمات اینترنتی تبیان در بابل و ساری، سه باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی در بابل و چالوس فعال هستند.

تدوین بانک اطلاعاتی تبلیغ در مازندران

وی در ادامه سخنان خود به تدوین بانک اطلاعاتی تبلیغ در مازندران اشاره کرد و گفت: هم اکنون اطلاعات سه هزار و 200 مسجد، 42 حوزه علمیه خواهران و برادران، 400 شهید روحانی در این بانک اطلاعاتی گردآوری شده است.

وجود 50 خانه عالم در مناطق مختلف استان

حجت الاسلام شکریان، ساخت خانه های عالم را یکی دیگر از ارزشمند ترین اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق روستایی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 خانه عالم در مناطق روستایی استان وجود دارد که روحانیان با استقرار در آن به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

پایان ساخت 70 خانه عالم تا پایان سال در مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از وجود 70 پروژه خانه عالم نیمه تمام در منطق مختلف استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این خانه های عالم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تهیه 30 قطعه زمین برای ساخت خانه عالم جدید در استان

وی همچنین به تهیه سی زمین در استان برای ساخت خانه عالم در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار عملیات ساخت این مراکز نیز آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان، ترویج طرح تفسیر و شرح نهج البلاغه، تفسیر آیات قرآن در صداو سیما، برگزاری کنگره گفتمان مهدویت، اجرای طرح پیوست فرهنگی به همراه برگزاری جشنواره با همکاری دستگاه ها با تهیه نیازهای فرهنگی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، افتتاح اردوگاه قرآنی چاکسر در محمود آباد، راه اندازی مرکز نخبه پروری نیروهای قرآنی، برگزاری نخستین یادواره شهدای مداح را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان در سالجاری اعلام کرد./950/ت302/س
ارسال نظرات