۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۲۹۷
رییس اداره فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم:

رسانه به عنوان یک فرهنگ جدید در کنار دروس حوزوی تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم با قدردانی از خدمات نهادهای تبلیغی کشور، خواستار پرهیز از انجام کار جزیره‌ای شد.
حجت‌الاسلام محمد نجاريان‌زاده،رييس اداره فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم


حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، رییس اداره فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز صدور فرمان امام خمینی‌(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، خواستار بازنگری در اهداف نهادهای تبلیغی شد.

وی از سعی و تلاش حوزه و دستگاه‌های تبلیغات دینی در راستای ترویج معارف اهل بیت‌(ع) قدردانی کرد و خواستار پرهیز از کار جزیره‌ای در این زمینه شد و گفت: متأسفانه بسیاری از فعالیت‌های تبلیغی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود که با توجه به تلاش فراوان دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی، باید در این برنامه‌ها بازنگری شود.

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم با بیان این‌که دشمنان، تمدن اسلامی را که حرفی نو برای بشر دارد و با فطرت بشر عجین است برنمی‌تابند، افزود: اگرچه فعالیت‌های دستگاه‌های تبلیغاتی کشور برای خنثی کردن تهاجم دشمنان افزایش یافته، اما برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: انتظاری که امروز از حوزه، حوزویان و دستگاه‌های تبلیغات دینی می‌رود آن است که از حالت جزیره‌ای بیرون آمده، به عنوان یک فرمانده محوری واحد به صورت قرارگاه، لشکر، تیپ‌ و گردان‌ در صحنه عملیاتی و به ویژه عملیات تبلیغات فرهنگ دینی وارد شوند.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده با اشاره به انتظار مقام معظم رهبری از دستگاه‌های تبلیغاتی کشور، ابراز داشت: اگر نهادهای تبلیغاتی فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار ندهند، پاسخ‌گوی مردم جهان که نسبت به معارف دین عطش دارند و چشم به قم دوخته‌اند، نخواهند بود.

وی اختصاص اعتبارهای تبلیغی به صورت جزیره‌ای را از علت‌های برآورده نشدن انتظارهای مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: انتظار رهبر انقلاب خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام است که این امر افزون بر استفاده از ابزار و وسایل روز، نیاز به ساماندهی نهادهای تبلیغی دارد.

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم در ادامه تبلیغات را به انواع رسانه‌ای، مکتوب و سنتی تقسیم کرد و گفت: دشمن با همه ابزار و اعتبار خود برای از بین بردن دین مبین به میدان آمده است که اگر نهادهای تبلیغی به ابزار روز مسلح نشوند، قطعاً در این میدان نبرد ضربه خواهند خورد.

وی خواستار حذف موازی‌کاری در نهادها و گروه‌های تبلیغی شد و ابراز داشت: گروه‌های تبلیغی به سبب غنای ذاتی که فرهنگ دینی اسلام و به ویژه فرهنگ شیعی دارد می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب، ابزار روز و استفاده از رسانه، پاسخگوی نیاز زمان در هر کجای دنیا شوند.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده با بیان این‌که رسالت امروز حوزویان تنها در بخش شفاهیات خلاصه نشده و امروز می‌توانند در بخش‌های متعدد به صورت دیجیتال، مجازی، مکتوب، مصور، هنر و شعر نقش خود را به درستی ایفا کنند، افزود: حوزه‌های علمیه در مقابله با ترفندهای دشمنان نقش مؤثری دارند.

وی همچنین نقش رسانه را در ترویج فرهنگ دینی بسیار حساس و سازنده دانست و با اشاره به آفت‌های برخی برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی، خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه و تشکیل کمیته نظارت بر پخش رسانه شد.

این مسؤول فرهنگی با بیان این‌که بعضاً آفت‌هایی در شبکه‌های تلویزیونی مشاهده می‌شود که اثر تبلیغی مبلغان دین را خنثی می‌کند، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک پالایشگر با رصد برنامه‌های موجود، ‌از فعالیت مراکز فرهنگی که دچار این آفت‌ها هستند جلوگیری کند.

وی درس‌های متداول حوزه‌های علمیه را برخوردار از غنای بالذات دانست و با بیان این‌که مراجع و علمای بزرگوار با همین دروس حوزه، مسائل روز را رصد کرده و حتی مقابله رسانه‌ای با دشمنان دارند، گفت: آموزش رسانه به عنوان یک فرهنگ جدید در کنار دروس حوزوی باید مدنظر قرار گیرد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات