۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰
در اهواز؛

طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان ظهر امروز در اهواز برگزار شد.
آيين افتتاحيه طرح غني سازي اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان، روز گذشته با حضور عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز، حجت الاسلام محمد حسن بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان و دیگر مسؤولان محلی و استانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام محمد حسن بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان بیش از 300 مرکز فرهنگی را تحت پوشش خود قرار داده است، بیان داشت: این سازمان در برنامه ریزی‌های خود اقدامات لازم را برای تأمین نیازهای فرهنگی این مراکز انجام داده و علاوه بر حمایت از این مراکز بیش از 700 مسجد را هم در استان خوزستان تحت پوشش قرار داده است.

حجت الاسلام بلک، با بیان این که در بخش کار اوقات فراغت تقسیم کار صورت گرفته، خاطر نشان کرد: امسال جامعه هدف در اجرای طرح اوقات فراغت استان یک هزار مسجد است و با توجه به این که 2300 مسجد در استان وجود دارد بر آن هستیم که نیمی از این مساجد در شهر و روستا تحت پوشش طرح اوقات فراغت قرار گیرند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سروستانی به تبیین برنامه های هسته‌های فرهنگی جوانان پرداخت و اظهار داشت: برنامه هسته‌های فرهنگی جوان با رویکرد جدید و با توجه به رده سنی جوانان به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد.

وی، با بیان این که جوانان باید بیشتر با دژ محکم و محوری ولایت فقیه و رهبری آشنا شوند، اظهار داشت: پرداختن به جایگاه ولایت فقیه در رهبری جز برنامه‌های محوری این طرح است و باید این دژ محکم در نظام جمهوری اسلامی را برای جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

همچنین در بخش پایانی این مراسم عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز، با اشاره به برنامه‌های فرمانداری شهر اهواز ویژه طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان جاری، اظهار داشت: از مهم‌ترین وظایف فرمانداری اهواز نظارت بر برنامه‌های اوقات فراغت و ایجاد ارتباط میان دستگاه‌های مختلف مربوطه است.

وی، با بیان این که امسال 400 هزار نفر از جوانان و نوجوانان اهوازی تحت پوشش برنامه‌های طرح اوقات فراغت می‌باشند، افزود: رابطان مساجد با سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند با مراجعه به مشاور جوان فرمانداری اهواز برخی از مشکلاتی که در ارتباط با دستگاه‌های دولتی وجود دارد را برطرف کنند./9465/پ203/ع

ارسال نظرات