۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۸۳۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان:

12 مدرسه وابسته به حوزه علمیه در گیلان راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گیلان از راه اندازی 12 مدرسه وابسته به حوزه علمیه در استان خبر داد و گفت: راه اندازی این گونه مدارس در جهت پرورش نسلی دیندار و مستعد برای آینده نظام اسلامی ضرورت دارد.
معاون تبليغ و آموزش هاي کابردي حوزه علميه گيلان
حجت الاسلام محمد لاکانی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از راه اندازی 12 مدرسه وابسته به حوزه علمیه در استان خبر داد و  با بیان این که تاکنون دو مدرسه وابسته به حوزه علمیه در دو شهر گیلان راه اندازی شده است، افزود: این مدارس در شهرهای آستانه اشرفیه و ماسال مشغول فعالیت آموزشی هستند.

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به این که فعالیت ها وبرنامه های آموزشی این گونه مدارس از سوی آموزش و پرورش به حوزه علمیه سپرده شده است، خاطرنشان کرد: برنامه های درسی این مدارس همانند مدارس عادی است و علاوه بر آن برخی برنامه‌های دینی و فرهنگی نیز از سوی اساتید حوزه در مدرسه اجرا می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های مشاوره‌ای در مسائل مختلف نیز با بهره‌گیری از توان یک روحانی مستقر در مدرسه به طورهدفمند دنبال می شود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گیلان با بیان این که مدارس وابسته به حوزه علمیه در راستای تحقق برنامه‌های کمیته همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه راه اندازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

حجت الاسلام لاکانی، حضور مستمر روحانی در مدرسه را یک ضرورت دانست و با اشاره به این که راه‌اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه زمینه حضور بیشتر روحانی در سطح مدارس را فراهم می‌کند، گفت: نسل جوان جامعه ما به ویژه نوجوانان و جوانان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به دنیای امروز هستند.

وی با اشاره به این که دشمنی‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی هر روز به شیوه ای جدید در جامعه نمایان می‌شود، افزود: امروز جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان باید بیشتر با مبانی اسلامی آشنا شوند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه گیلان با بیان این که نیازمند جوانانی بصیر و با تقوا هستیم، گفت: تنها بصیرت و تقوای الهی است که می تواند نسل جوان ما را در برابر تهاجم گسترده غرب واکسینه کند.

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به این که امروز شاهد هجمه‌های گسترده فرهنگی علیه ارزش‌های دینی هستیم، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان نسل جوان می‌تواند بهترین سد برای خنثی سازی توطئه های نرم دشمنان اسلام باشد.

وی ایجاد شبهه، گسترش فرقه‌های انحرافی و ترویج اندیشه های نوظهور را مهم ترین برنامه های امروز دشمنان علیه اسلام ناب دانست و بیان داشت: امروز حضور مبلغان کارآمد به منظور رفع شبهه و خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان بسیار ضروری است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند توطئه های نرم دشمنان را خنثی کند، ادامه داد: حضور در صحنه مبلغان دینی می توان مانع از بسط و گسترش اندیشه های انحرافی دشمنان شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام راه اندازی چهار مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های تالش، انزلی، رشت و لاهیجان جهت افزایش تعداد مبلغان در گیلان، خاطرنشان کرد: طلبه های ورودی به این مدارس پس از گذراندن دوره تحصیلی، پنج سال تعهد تبلیغ در مناطق محروم را برعهده گرفته و بدین ترتیب در صورت تأسیس این مدارس مشکل کمبود مبلغ تا حدودی برطرف خواهد شد./950/ت202/ع
ارسال نظرات