۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۹۲۶
امام جمعه چالوس:

‌نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت، جامعه را در برابر توطئه دشمنان واکسینه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز ما با اندیشه مهدویت به خوبی مأنوس نیستند، تصریح کرد: جامعه منتظر جامعه ای که اندیشه متعالی مهدویت و انتظار در همه شئون زندگی انسان نهادینه شود.
امام جمعه چالوس


حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با معارف مهدوی است، خاطرنشان کرد: اندیشه های متعالی مهدویت نجاتبخش جامعه از ناهنجاری های اجتماعی است.

امام جمعه چالوس با بیان این که دوری از معارف مهدویت دنیای امروز را با چالش های متعددی روبرو ساخته است، خاطرنشان کرد: اندیشه انتظار می تواند جامعه بشری را در برابر همه مشکلات واکسینه کند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه گذاری خود را برای تضعیف معارف مهدویت به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت نسل جوان جامعه را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسینه کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز جامعه امروز ما با اندیشه مهدویت به خوبی مأنوس نیستند، تصریح کرد: جامعه منتظر جامعه ای که اندیشه متعالی مهدویت و انتظار در همه شئون زندگی انسان نهادینه شود.

امام جمعه چالوس با تأکید بر همکاری مسؤولان در برگزاری دوره های آموزشی معارف مهدویت درمناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری بخش های دینی وفرهنگی در حوزه مهدویت تقویت شود.

حجت الاسلام راشدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان اسلام امروز فرهنگ اصیل اسلامی ما را هدف تهاجم های خود قرار داده اند، گفت: برای مقابله با این تهاجم های گسترده باید به دنبال ترویج اندیشه های ناب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی بیش از سه دهه است که فرهنگ اسلامی ما را مورد تهاجم خورده قرار داده اند، افزود: حمایت از فرقه های انحرافی و گروه های ضاله تنها بخشی از برنامه های دشمنان اسلامی برای تضعیف اسلام ناب است.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که در طول شبانه روز هزاران شبکه ماهواره ای و رادیویی فرهنگ اصیل اسلامی ما را مورد همجمه خود قرار داده‌اند، گفت: متأسفانه هر روز نیز شیوه های تبلیغاتی آنها علیه معارف دینی تغییر می کند که این نیازمند توجه بیشتر مسؤولان دینی و فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام راشدی همچنین از برگزاری دومین همایش ظهور آفتاب نیمه شعبان امسال خبر داد و گفت: آشناسازی جامعه با فرهنگ انتظار و مهدویت و همچنین افزایش میزان شناخت مردم نسبت به انحراف‌های این بخش مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری همایش ظهور آفتاب در چالوس افزود: نخستین همایش ظهور آفتاب همزمان با ایام نیمه شعبان سال گذشته با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی رییس مجلس با حضور بسیاری از شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی در چالوس برگزار شد.

امام جمعه چالوس، راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مهدویت مازندران در غرب استان را یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در جهت ترویج فرهنگ مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: این کتابخانه بیش از پنج هزار جلد کتاب دارد که برای استفاده عموم آماده شده است.

وی با اشاره به این که برنامه های همایش ظهور آفتاب امسال در چالوس از بیستم تیر ماه آغاز و تا 26 تیر ادامه خواهد داشت، گفت: برگزاری برنامه های متنوع برای جوانان، زنان، نقد فیلم‌های آخرالزمانی، برگزاری دعای ندبه و همچنین برگزاری جشن ولادت به صورت متمرکز در شهرستان و دیگر مناطق شهری و روستایی از مهم‌ترین این برنامه ها است.

حجت الاسلام راشدی نوری، برگزاری گفتمان های دینی را موضوع مهدویت، محافل انس با قرآن و اعزام مبلغ مناطق مختلف به منظور ترویج اندیشه مهدویت نیز از جمله برنامه هایی است که در برگزاری این همایش دنبال خواهد شد./950/ت302/س

ارسال نظرات