۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۴۰۱
پژوهشگر حوزه علمیه:

تاسیس سازمانی منسجم در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزوی جنگ نرم بیان داشت: متاسفانه اقدامات موثری از سوی سازمان‌های فرهنگی داخل کشور در مقابل تهاجم فرهنگی در عرصه مجازی انجام نشده است.
اينترنت


حجت الاسلام محمد رضا ایلمغانی، پژوهشگر حوزه جنگ نرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز توسعه فضای ارتباطات و گسترش ماهواره با هدف برهم زدن اخلاق، خانواده ها را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مادران و زنان که بیشتر وقت خود را در خانه به سر می‌برند هدف جنگ روانی دشمن قرار گرفته‌اند، بیان داشت: متاسفانه مادران به جای جستجوی رفتارشناسی، تربیت صحیح و آداب اسلامی در اینترنت به مقولات دیگری می‌پردازند.

وی بیان داشت: امروز آداب همسرداری، مدگرایی، داستان های رمانتیک بیشترین جستجوی زنان در اینترنت است.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: آداب شوهردارای با همسرداری مورد تاکید اسلام متفاوت است و به ابعاد مادی و نگاه های انسانی محدود است.

وی با اشاره به اینکه تجمل گرایی به صورت ویژه از سوی ماهواره ها و اینترنت مورد رواج قرار می گیرد، اظهار داشت: کارشناسان غربی به این نتیجه رسیده اند که تمرکز بر سر مسائل مادی، ویرانگر نظام خانواده است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: گسترش داستان‌های رمانتیک و تخیلی با محوریت خانواده‌های تشریفاتی از دیگر آفت‌های فضای مجازی است.

وی بیان داشت: باید درنگ کرد چرا در حالی که بیشتر خانواده های ایرانی در سطح متوسط زندگی می‌کنند اما بیشتر داستان ها کوتاه و بلند بر روی خانواده های مرفه تاکید دارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: متاسفانه اقدامات موثری در جهت مقابله با این اقدامات ننگین ضدفرهنگی هنوز از سوی سازمان های فرهنگی داخل کشور انجام نشده است.

وی بیان داشت: در زمینه اینترنت ما با کمبود متخصص دینی آگاه به فضای مجازی مواجه هستیم، زیرا تبلیغ در این فضا الزاماتی فراتر و متفاوت‌تر از فضای واقعی دارد.

این محقق عرصه فرهنگی اظهار داشت: متخصصان امور دینی در امر تبلیغ مجازی باید به روز باشند و خود را همپای تحولات جهانی جلو ببرند.

وی گفت: ملیغ دینی در فضای مجازی باید با اقتضائات سنین مختلف و مشکلات پیش روی او به صورت دقیق آشنا باشد و همچنین جبهه مقابل را نیز به خوبی شناخته باشد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: با توجه به اهمیت جنگ نرم و اقدامات متعدد دشمن در این زمینه ضروری است تا سازمانی به صوزت منسجم، تخصصی و فشرده به این امر همت گمارد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات