۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۶۵۵
محقق حوزه علمیه قم:

مهدویت افق انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: بشری که از تمام مکاتب دنیایی خسته شده است دیگر نیازمند هادی نیست بلکه منتظر و نیازمند منجی است.
حجت الاسلام يحيي جهانگيري


حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که گرایش به معنویت اوج گرفته و در این راستا فرقه‌های گوناگون و نوین دینی پدید آمده است.

وی با اشاره به اینکه ادیان جدید برای پاسخ به نیازهای بشری که سرش به سنگ خورده و دوران پست مدرن را پشت سر گذارده است، اظهار داشت: روزی مدرنیزم خود را پایان تاریخ قلمداد می‌کرد که پست مدرن او را باطل کرد و امروز پست مدرن هم با چالش روبرو شده است.

نویسنده کتاب مسجد مجازی با اشاره به اینکه امروز نیازهای معنوی بشر نیازمند پاسخ‌گویی است، اظهار داشت: بشری که از تمام مکاتب دنیایی خسته شده است دیگر نیازمند هادی نیست بلکه منتظر و نیازمند منجی است.

وی ادامه داد: بشر امروز کسی را نمی خواهد که راه درست و غلط را به او نشان دهد بلکه نیازمند منجی است که دست او را بگیرد و او را به آستان مقصود برساند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت:بشر امروز با تمام وجود به امام و منجی اضطرار دارد و دنیای غرب با درک این معنا تلاش می کند تا با مدعیان دروغین این اندیشه و احساس پاک را منحرف کند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز این نیاز شدید مردم به منجی از سوی استعمار با رواج مدعیان دروغین مورد حمله قرار گرفته است و این مدعیان دروغین با همپوشانی می‌خواهند تئوری منجی ناب را از ذهن ها پاک کنند.

وی بیان داشت: امروز در دانش آینده شناسی هیچ مقوله ای همچون منجی و مهدویت دارای اهمیت نیست.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران نگاهی به گذشته یعنی مقطع صدر اسلام دارد که این نگاه مبانی اندیشه ای او را سامان می‌دهد و از دیگر سو نیم نگاهی به افق آینده دارد که مهدویت است.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با تمام رویدادهای تاریخی این است که انقلاب به آینده نظر دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران می خواهد مدینه النبی(ص) را به مدینه المهدی(عج) پیوند دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام محمدی پشتوانه و مهدویت افق انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: تلاش و انگیزه این است که انقلاب اسلامی در راستای افق مهدویت حرکت کند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر انقلاب اسلامی ایران بدون این پشتوانه نبوی(ص) و تئوری مهدوی(عج) باشد، انقلای گمراه و مرتجع خواهد شد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات