۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۶۷۷
مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز:

حضور مبلغان در زمینه های مورد هجوم دشمنان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز اساسی‌ترین فعالیت طلاب در تعطیلات تابستان را کار تبلیغی دانست و گفت: بر عهده طلاب و روحانیان است که این فرصت را غنیمت شمرده و کار تبلیغی خود را دو چندان کنند.
حجت الاسلام ذوالفقاري

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر حوزه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ابعاد مختلف زندگی انسان و به صورت خاص طلاب و روحانیان اشاره کرد و اظهار داشت: پرداختن به هر یک از بعدهای زندگی نه تنها نیاز بلکه برخی وقت ها تکلیف شرعی است و در خصوص طلاب و روحانیان نیز، پرداختن به مقوله های تبلیغی و اجتماعی چنین است.

وی به موضوع تعطیلات تابستان و اوقات فراغت طلاب حوزه های علمیه پرداخت و ابراز داشت: در این مقوله دو بحث مطرح می باشد، نخست حوزه های علمیه و دوم طلاب که در بحث نخست اگر حوزه های علمیه توانایی برگزاری دوره های علمی جهت پرکردن اوقات فراغت طلاب را داشته باشند، حرکت بسیار مطلوب و ضروری می باشد.

استاد حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دومین بحث در مقوله تعطیلات تابستان طلاب حوزه های علمیه می باشند که نباید تحصیل و پژوهش را در فصل تابستان رها کنند و جنب فعالیت های تبلیغی خود در مساجد به تحصیل بپردازند.

مدیر حوزه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز با اشاره به طرح اوقات فراغت در فصل تابستان، تصریح کرد: اساسی ترین فعالیت در تعطیلات تابستان کار تبلیغی است که بر عهده طلاب و روحانیان است؛ از این رو طلاب با غنیمت شمردن این فرصت کار تبلیغی خود را دو چندان کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری وجود دوره تحصیلی ـ تفریحی کوتاه مدت برون استانی ویژه طلاب حوزه های علمیه خوزستان را بسیار ارزنده و مطلوب برشمرد و افزود: این طرح هنگامی منجر به موفقیت می شود که به سایر برنامه های تبلیغی طلاب در طرح اوقات فراغت مساجد، کانون ها و پایگاه های بسیج لطمه نزند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان در تمامی جنبه ها علیه مذهب تشیع، گفت: طلاب و روحانیان موظف هستند که در تمامی زمینه هایی که دشمنان به دین مبین اسلام هجوم کرده اند حضور یافته و به تناسب مشکلات فعالیت کرده و پاسخگوی شبهات باشند.

این مبلّغ حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که طلاب باید در میان مسائل اجتماعی، تبلیغی و فردی، وقت خود را تقسیم کنند، افزود: باید طلاب همزمان با تحصیل و تبلیغ در فصل تابستان، از امور مربوط به نشاط و مسائل خانوادگی خود غافل نشوند. /9463 /ت302/ع

ارسال نظرات