۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۰۳۸
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز:

تبلیغ رفتاری مبلغان تأثیرگذاری بیشتری در بین جوانان دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز ابراز داشت: عملکرد و کردار یک مبلغ می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به گفتار او در جذب جوانان و نوجوانان به آموزه‌های اسلامی داشته باشد.
حجت الاسلام عليرضا نيل آبکن، مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز
حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن، مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ تأکید کرد: تابستان فرصتی مناسب برای روحانیان جهت فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه است.

وی، با تأکید بر تأثیر روش عملی تبلیغ اظهار داشت: عملکرد و کردار یک مبلغ می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به گفتار او در جذب جوانان و نوجوانان به دین اسلام داشته باشد و این نوع تبلیغ بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی برای مردم است.

حجت الاسلام نیل آبکن‌ به ضرورت بیان احکام به شیوه‌ای متفاوت از سوی مبلغان اشاره کرد و افزود: مبلغان باید با بیان احکام شرعی با شیوه‌ای جذاب و تازه به جوانان و نوجوانان، آنها را با مسائل دینی آشنا کنند تا استکبار نتواند در سست‌کردن اعتقاد آنان راه به جایی ببرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز، تسلط مبلغان نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی روز جامعه را بسیار مهم و تأثیر‌گذار دانست و خاطر‌نشان کرد: مبلغانی که نسبت به مسائل روز آشنا‌تر باشند به مراتب موفق‌تر از دیگر مبلغان می‌توانند، فعالیت کنند.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به چگونگی جذب جوانان و نوجوانان به مراکز مذهبی به ویژه مساجد گفت: مبلغان خوزستانی در تابستان می توانند با سخنرانی‌های کاربردی در بین دو نماز و برپایی اردوهای تربیتی مختلف تأثیر بسزایی در جذب جوانان داشته باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) اهواز، جذب جوانان در ترویج فرهنگ شیعی را بسیار مثبت ارزیابی و عنوان کرد: مبلغان با پیروی از سیره اهل بیت و ترویج آن به جوانان می توانند تأثیر بسزای در ترویج مکتب شیعی داشته باشد.

حجت الاسلام نیل آبکن، جلوگیری از تأثیر فرقه‌های ضاله بر روی جوانان را مهم‌ترین اولویت تبلیغ مبلغان برشمرد و خاطر‌نشان کرد: جلوگیری‌نکردن‌ از گسترش افکار این فرقه در جامعه سبب گرایش جوانان به آنها در آینده خواهد شد.

وی‌ در پایان سخنانش بیان داشت: جلوگیری از حرکت فرقه‌های نوظهور در جامعه نیازمند شناخت دقیق اهداف و روش آنها از سوی مبلغان است./9464/ت302/س
ارسال نظرات