۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۲۵۹
حجت الاسلام نقویان:

دوری از فرهنگ اسلامی و الگو گیری از فرهنگ غرب مهم‌ترین عامل طلاق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقویان، دوری از فرهنگ اسلامی و الگو قرار دادن آموزه های غرب را مهم ترین عامل افزایش طلاق در زوج های جوان دانست و گفت: زوج های جوان باید شخصیت های بزرگی همچون حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
حجت الاسلام نقويان حجت الاسلام ناصر نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش جوان، خانواده، ازدواج آسان و سنت نبوی که در ساری برگزار شد به مقوله ازدواج در اسلام اشاره کرد و با بیان این که حضرت فاطمه و زینب(س) باید الگوی خانواده ها در مسأله ازدواج قرار گیرد، گفت: متأسفانه با وجود چنین شخصیت های بزرگی در جهان اسلام باید ازدواج آسان در سطح جامعه بیشتر ترویج شود.

وی، دوری از فرهنگ اسلامی و الگو قرار دادن آموزه های غرب را مهم ترین عامل افزایش طلاق در زوج های جوان دانست و خاطرنشان کرد: زوج های جوان باید شخصیت های بزرگی همچون حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسأله طلاق در جامعه اسلامی با توجه به وجود الگوی های بسیار اخلاقی باید به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین مساله ای که عامل بقای یک زندگی زناشویی محسوب می شود، محبت و وفاداری است.

حجت الاسلام نقویان با اشاره به این که متأسفانه در برخی ازدواج های جامعه امروزی شاهد کاهش محبت و نیاز در میان زوج های جوان هستیم، تصریح کرد: همین دو مسأله مهم عاملی برای طلاق و دوری از هم است.

وی، توجه به مسائل دینی را عاملی در رفع بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع مهم باید بیشتر مورد توجه جامعه به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فراهم کردن زمینه ازدواج آسان از سوی مسؤولان و خانواده ها، تصریح کرد: امروز برای تحکیم پایه های ازدواج و تسهیل در این سنت حسنه همراهی و مشارکت همه لازم است.

حجت الاسلام نقویان در ادامه سخنان خود فقر مادی و مشکلات اقتصادی را مهم ترین عامل طلاق در کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید همه تلاش ها در جهت تحکیم بنیان های خانواده در کشور صرف شود.

وی همچنین با بیان این که با اشاره به اینکه زوجین باید به دنبال کشف اسرار شادی آفرین و شعف آور در زندگی باشند اظهار داشت: زن باید با پاکی اقتصادی همسر مدارا کند تا بنیان خانواده حفظ شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات