۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۲۶۷
پژوهشگر و محقق حوزوی:

امام خمینی با فتوای قتل سلمان رشدی قطعنامه 598 را بی اثر کردند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزوی دفاع مقدس، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با فتوای قتل سلمان رشدی قطعنامه 598 را پاره کردند، پذیرش این قطعنامه را به معنای عقب نشینی امام از مواضع انقلابی و التزام به حکمیت کفار ندانست.
قطعنامه 598
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی میثمی تهرانی از پژوهشگران حوزوی روز پنج شنبه در همایش قطعنامه 598 که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، مقاله ای را با عنوان پذیرش قطعنامه 598 و آرمان جهانی انقلاب اسلامی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این مقاله بر گرفته از اندیشه های علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی بنیان گذار فقید دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم است، ابراز داشت: پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی(ره) به معنای عقب نشینی ایشان از مواضع انقلابی و التزام به حکمیت کفار نیست.

حجت الاسلام میثمی تهرانی در ادامه به بررسی و تحلیل پذیرش قطعنامه به دلیل تاخیر در انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: جامعه دینی و علمی ما با وجود تاکیدات قاطع امام و رهبری مبنی بر تحقق انقلاب فرهنگی و علمی، در انجام این مهم کوتاهی کرده و محصول قابل توجهی را ارائه نکرده است.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: در واقع بخشی از دغدغه ها و نگرانی های ما در پیشبرد جنگ، معلول همین تاخیر در انجام انقلاب فرهنگی بوده است.

وی اضافه کرد: ما اگر گفتمان علمی و فرهنگی را به صورت یک نظام فکری ارائه می کردیم و قدرت تولید معادلات کاربردی آن را داشتیم و می توانستیم معضلات اقتصادی و اجتماعی ملی و جهانی را مبتنی بر فرهنگ اسلامی حل کنیم، مخالفان غربی ما دیگر محلی از اعراب نداشتند.

حجت الاسلام میثمی تهرانی با مقایسه پذیرش قطعنامه 598 با فتوای اعدام سلمان رشدی تاکید کرد: امام خمینی(ره) با این فتوا توسعه قدرت اسلامی را به وجود آوردند و در موضوع ولایت کفار دست بردند.

وی افزود: غرب قطعنامه 598 را تنظیم کرد و شرایط تحمیلی به وجود آمد که امام آن را امضا کند، یعنی مجبور بود حکمیت سازمان ملل را بپذیرد، اما امام از سویی دیگر با فتوای قتل سلمان رشدی آن قطعنامه را پاره کردند.

حجت الاسلام میثمی تهرانی اضافه کرد: فرهنگ ولایت غرب بر این اساس بود که کسی حق ندارد در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند، اما امام با این تصمیم و فتوا تاکید کردند که کسی که به نبی اسلام بدگفته است باید کشته شود.

وی ابراز داشت: این تصمیم امام راحل در مقیاس توسعه قدرت و افزایش عزت اسلام بود و نشان داد که انقلاب اسلامی در مسیر دست یابی به آرمان هایش که اقامه دین در جهان است به پیش می رود.

حجت الاسلام میثمی تهرانی با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگی و اقتصادی بیشتر کار کنیم، گفت: امروز قطار انقلاب اسلامی روی ریل اصلی خود قرار گرفته و قطعنامه های سازمان های بین المللی که تنها ادعای دفاع از حقوق بشر دارند به زباله دان حافظه تاریخی ملت ایران سپرده شده است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات