۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۳۱۹
هفته آینده در مشهد؛

سیستم عملیات مالی در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات کشور رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور از رونمایی سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور در مشهد خبر داد.
وقف/1
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمد مومنی با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه در نیمه شعبان سال گذشته شروع به کار کرد که هفته آینده در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و با حضور نماینده ولی فقیه وسرپرست سازمان اوقاف کشور سیستم های فوق در مشهد به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی گفت: در یک سال گذشته در همه شهرستان ها و استان ها تلاش شد تا اطلاعات پایه سیستم که شامل اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه و همچنین جدول اشخاص حقیقی و حقوقی است، وارد سامانه شود و تقریباً گام های اولیه و اساسی این کار برداشته شده است.

مومنی با اشاره به برنامه های بعدی در تکمیل شدن امور سامانه، افزود: براساس پیش بینی ها در سراسر کشور، قسمت های بعدی کار که شامل بحث صدور سند اجاره و بعد هم عملیات مالی و حسابداری بود در اواخر سال گذشته به پایان رسید.

مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: اقدامات دیگری که برای سامانه در نظر گرفته شده، بحث تقسیط و اخذ مفاصا حساب است و باید سامانه به مفاصا حساب هر بقعه و موقوفه حسابرسی کند.

مومنی با اشاره به اهداف سامانه، ادامه داد: این سامانه سبب یکپارچگی اطلاعات سازمان اوقاف در کل کشور می شود و علاوه بر کاهش درصد خطای کاربری بسیاری از عملیات ها در بخش سند اجاره و عملیات مالی و حسابداری به صورت اتوماتیک انجام می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این سامانه یک تحول عظیم و چشمگیر در اداره امور سازمان اوقاف در بحث مدیریت و موضوع وقف نامه ها ایجاد می کند.

مومنی افزود: همچنین این سامانه موضوع مالی سازمان اوقاف را به طور شفاف به همه آحاد مردم ارائه می دهد و بسیاری از شائبه ها و نگرانی ها را از بین می برد.

مدیرکل مرکز فناوری و ارتباطات سازمان اوقاف کشور بیان داشت: سامانه در سه سطح به صورت اساسی و محوری انجام وظیفه می نماید. یکی سطح کارشناسی شهرستان ها می باشد سطح دیگر آن سطح مدیریت میانی سازمان اوقاف که اقدامات اداره کل را شامل می شود بالا ترین سطح که سطح عالی مرکزی اجرا می شود و به محض انجام کوچکترین عملیاتی همچون عقد یک قرارداد و یا دریافت پول، کل سطوح ذکر شده در جریان قرار می گیرند.

مومنی با بیان اینکه در این سامانه تمام ترازها به ثانیه قابل ارائه است، ادامه داد: همچنین براساس پیش بینی ها سامانه این توانایی و ظرفیت را دارد تا متولیان برای اداره و کنترل موقوفات خاص از این سامانه استفاده نمایند.

وی گفت: در حال حاضر با 315 نقطه در سطح کشور آنلاین در ارتباط هستیم و این سامانه بصورت متمرکز در حال اجرا می باشد/930/د101/س
ارسال نظرات