۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۰۵

آشنایی با پایگاه علوم و معارف اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پایگاه علوم و معارف اسلامی به بسط اندیشه های آیت الله طهرانی می‌پردازد.
علامه طهراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسسه ترجمه و نشر دوره علوم و معارف اسلام، عهده‌دار ترجمه و نشر مجموعه تالیفات آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی به زبان‌های زنده و رایج دنیا است و تاکنون موفق به نشر بسیاری از این تالیفات به زبان فارسی و نیز ترجمه و نشر آنها به زبان عربی شده است.

پایگاه فارسی موسسه علوم و معارف اسلام دربردارنده مطالب متنوع قرآنی، تفسیری،‌ حدیثی و رجالی،‌ عرفانی و اخلاقی، فلسفی، فقهی و اصولی، تاریخی،‌ ادبی، اشعار، حکایات و وقایع،‌ نقل قول‌ها از افراد مختلف،‌ مطالب طبّی،‌ فنی، نجومی و ... است که در قالب یادداشت‌ و یا رساله علمی و یا مجموعه مواعظ و سخنرانی‌های علامه طهرانی است.

مطالب این پایگاه در چند بخش تذکره‌ و احوال، شخصیت‌ها، مواعظ، رسائل علمی و تفسیری، رسائل فقیهی، یادداشت‌ها و نکات ارائه شده است.

در بخش شخصیت‌ها، زندگی نامه‌های معروف کرخی، علامه سید مهدی بحرالعلوم، آیت‌الله حاج سید علی قاضی،آیت‌الله حاج شیخ جواد انصاری، آیت‌الله علامه حاج سیدمحمد حسین طباطبائی، آیت‌الله حاج سیدجمال‌الدین و... آمده است.

در بخش رساله های فقهی، محققان علوم اسلامی این امکان را دارند تا رساله هایی وجوب عینی تعیینی صلوة جمعه، ربا، حق التالیف، حرمة نکاح الزانیه قبل التوبه، غناء، کفاره غیبت و ... را به مطالعه و تحقیق بنشینند.

در این پایگاه سیر مطالعاتی آثار علامه طهرانی از خدا شناسی تا امام شناسی و همچنین سیر احکام فقهی قرار داده شده است.

طرح حکومت اسلام، ولایت فقیه، نمازجمعه، روز مقاومت ملّی، الگوهای اسلام برای لباس، حجاب، ازدواج، تاریخ، تقویم، ساعت، آموزش، فعالیت مردم در جامعه از جمله کتاب های این استاد حوزه علمیه مشهد مقدس است که در تاریخ نهم صفر سال 1416 قمری در جوار بارگاه علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء دارفانی را وداع گفت.

لازم به ذکر است پایگاه علوم و معارف اسلامی به نشانی www.maarefislam.net در فضای مجازی در دسترس محققان علوم اسلامی است./909/پ203/ع

ارسال نظرات