۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳
امام جمعه دزفول:

سعادتمندی جامعه در گرو احیای فریضه امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب جهت تقویت برنامه تبلیغی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی است، اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات ائمه معصومین(ع)، ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت الهی است و بندگان باید از این فرصت نهایی بهره را ببرند.

وی با اشاره به این که نفس کشیدن، خواب و دعای روزه دار ثواب عبادت را دارد و مورد قبول درگاه الهی است، ابراز داشت: بی تردید آگاهی از این نعمت های و فواید این ایام، زمینه آمادگی انسان جهت استقبال از ماه مبارک رمضان را فراهم می کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این که در این ماه پرخیر و برکت، رحمت و غفران الهی شامل حال تمامی انسان ها و حتی افراد کم ایمان می باشد، یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب جهت تبلیغ احکام و معارف اهل بیت(ع) است که مبلّغان باید از این فرصت ارزنده به صورت مطلوب در راستای تبیین حقایق دینی بهره کافی را ببرند.

امام جمعه دزفول، اولویت تبلیغ روحانیان در این ماه را براساس مسائل مورد نیاز منطقه مربوطه خواند و افزود: اگر مسائل مورد نیاز یک منطقه، مسائل اخلاقی، اعتقادی و یا اجتماعی باشد، باید بر طبق این نیاز، روحانیان پاسخگویی مسائل باشند و در جهت ارتقای سطح علمی و اخلاقی جامعه گامی بردارند.

وی بهترین عبادات در ماه مبارک رمضان را قرآن خواندن، علم آموزی و پرهیز از گناهان دانست و بیان داشت: خداوند سبحان در این ماه وعده پذیرش اعمال بندگان خود را داده است که باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از تمام وقتی که در اختیار داریم در جهت تقویت ایمان خود استفاده کنیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای احیای والاترین فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطر نشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر موجب سعادتمندی و تعالی جامعه اسلامی می شود؛ از این رو مسؤولان باید با توجه به این ماه پر خیر و برکت، زمینه احیای این فریضه الهی در جامعه را محیا کنند./9463/ت303/ص
ارسال نظرات