۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۹۶۳۶

آغاز غبارروبی 3 هزار مسجد در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مراسم غبارروبی مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران به صورت نمادین در ساری برگزار شد.
غبار روبي مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان - مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسم غبارروبی مساجد استان با اشاره به این که بیش از سه هزار مسجد در سراسر مازندران غبارروبی می‌شوند، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات که با دیگر نهادهای دینی در آستانه ماه مبارک رمضان اجرایی می شود، غبارروبی مساجد است.

وی با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی این ماه مبارک نهایت بهره را بگیریم، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودشناسی، خودسازی، ماه تحول، ماه تقدیر و ماه ذکر و دعا، ماه احساس مسؤولیت اجتماعی و ماه تبلیغ و رساندن پیام خدا و سیراب‌کردن تشنگان، کامل معرفت و معنویت از زلال فرهنگ قرآنی و معرفت ربانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که باید از فضای معنوی مساجد در ماه مبارک رمضان به خوبی بهره برد، ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت معنویت و دست کشیدن از گناه است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مساجد در دین مبین اسلام افزون براین که جایگاهی برای رسیدن به قرب الهی بوده است، مکانی برای رسیدگی به بسیاری از امور مسلمانان محسوب می شد، ادامه داد: نبی مکرم اسلام نیز بسیاری از امورات مردم را در صدر اسلام در مساجد رسیدگی می کردند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیان در مساجد اشاره کرد و با بیان این که همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در‌ مساجد باید با محوریت روحانیت انجام شود، تصریح کرد: روحانیت نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌های دینی و فرهنگی بر عهده دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری نیز در این مراسم گفت: امسال تلاش می‌کنیم از ظرفیت مساجد برای برپایی نمازهای جماعت و محافل انس با قرآن بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

حجت الاسلام مسعود قربانی اظهار داشت: ‌از صدر اسلام مساجد همیشه به عنوان کانون تحول یاد شده و در نظام اسلامی ما نیز مسجد پایگاه اصلی در دین‌باوری، اخلاق‌مداری، تقویت معنویت و ایمان به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: حضور مردم این استان در مساجد و تکیه‌ها در این ایام به زیبا برگزار شدن برنامه‌های معنوی به ویژه شرکت نمازهای جماعت، محافل انس با قرآن و ختم قرآن کمک کرده است.

حجت الاسلام قربانی، برگزاری سه طرح تفسیری قرآن با عنوان نسیم حیات شامل تفسیر جزء 18 و 19 قرآن کریم، اجرای طرح بینات 14 شامل تفسیر سوره مبارکه ابراهیم و طرح نور الرحمان شامل تفسیر جزء دوم تا پایان جزء چهارم را از جمله برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان عنوان کرد.

رییس اداره اوقاف  وامور خیریه ساری برگزاری آزمون تفسیری نورالهدی شامل جزء 12 و 13 قرآن، توزیع قرآن یارانه‌ای بین جلسات قرآنی، توزیع دوره ده جلدی تفسیر نور در بین موسسات و خانه‌های قرآنی روستا، توزیع نشریات تخصصی قرآنی بین فعالان قرآنی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان برشمرد./950/پ202/س
ارسال نظرات