۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۶۴۹
آیت الله مظاهری:

جمهوری اسلامی تحقق آرزوی علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری امروز در جمع مبلغان تصریح کرد: همه مراجع تقلید به تشکیل حکومت اسلامی مقید بودند؛ از این رو امروز این نظام ما تحقق آمال علمای اسلام است.
آيت الله حسين مظاهري آيت الله حسين مظاهري
به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان با اشاره نقش تبلیغات دینی در جهان کنونی گفت: امروز مبلغان دینی برای تبلیغات خود در جهاد اکبر وارد می‌شوند.

وی آماده شدن طلبه برای حضور در عرصه تبلیغ دین را آماده شدن برای شرکت در جهاد با دشمن دانست و افزود: به یقین رفتن به جنگ تبلیغی با دشمن ثوابی چندین برابر نسبت نبرد فیزیکی دارد.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه«وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» بیان داشت: قرآن احیای یک انسان را برابر با احیای جمیع انسان‌ها می‌داند و این تذکری است برای ما که همواره این آیه را مد نظر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: طلبه علوم دینی باید این آیه را به خود تلقین کند و بعد از نماز صبح این مطلب را به خود یادآوری کند که اگر یک نفر را تربیت کند، جهانی را ساخته است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که مبلغان دینی انبیای تبلیغی دین اسلام هستند، اظهار داشت: از بین 124 هزار پیامبر، تنها 114 پیامبر شریعت داشتند و 5 نفر اولی العزم و از بین آنها بقیه مبلغان این ادیان بودند.

وی اظهار داشت: مبلغان دینی ما امروز تبلیغ کننده دین خاتم و قرآن کریم هستند؛ از این رو ‌در روایتی از پیامبر اسلام‌(ص) آمده است که علمای امت اسلام از انبیای بنی اسرائیل برتری دارند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که طلاب حوزه‌های علمیه، انبیای تبلیغی دین اسلام هستند، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که علم انبیای بنی اسرائیل علم لدنی بود و آنها به خاطر عنایت ویژه الهی مصون از خطا و معصوم بودند ولی علم علمای اسلام اکتسابی و کسب تقوای آنها نیز با زحمت امکان پذیر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: دو بال علم و عمل برای علمای اسلام با زحمت حاصل می شود و از همین رو جایگاه آنها بالا است.

وی گفت: توفیق سربازی امام زمان‌(عج) از دیگر جایگاه‌های طلاب دینی است که از دو جایگاه‌ قبلی بالاتر است و برای طلاب معمم فعلیت دارد و برای طلاب غیر معمم بالقوه است.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: عمامه طلبه نشان رسمیت سربازی او است؛ از این رو فرد معمم باید قدر خود را بشناسد ولی ما به قدر و منزلت خود نا‌آگاهیم و این بزرگ‌ترین جهل است.

وی تاکید کرد: این که فردی سرباز امام زمان‌(عج) است، نیز نیاز به تلقین دارد و از همین رو طلبه باید هر روز صبح به خود تلقین کند که من طلبه هستم یعنی من سرباز امام زمان‌(عج)، نبی تبلیغی اسلام و فردی که می خواهد جان یک انسان را نجات دهد؛ هستم.

استاد عالی حوزه علمیه ابراز داشت: در تبلیغات دینی باید اعتقادات، اخلاق و احکام اسلام برای مردم بیان شود.

وی با انتقاد از عدم مساله‌گویی در برنامه های تبلیغی مبلغان گفت: هر مبلغ باید روضه خوانی و بیان مساله را در دستور کار خود قرار دهد چرا که بسیاری از مردم مساله‌دان نیستند و حتی برخی طلاب هم به خاطر کم کار‌کردن با رساله‌ها، کمتر مساله می‌دانند.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطر‌نشان کرد: طلاب باید در بالای منبر از ذکر مسائل یک مرجع تقلید خودداری کنند و مسائل عمومی را بگویند و حتی از هر کاری که به نوعی موجب تضعیف یا حتی بی احترامی به سایر مراجع شود، خود‌داری کنند.

وی تصریح کرد: مجالس ما را لغویات فرا گرفته؛‌ از این رو باید در سخنان خود از لغو پرهیز کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: مبلغان دینی باید اخلاق را در رفتار خود متجلی کنند و از حرف های لغو، توهین، غیبت، شایعات، تهمت‌ها و امثال آن پرهیز کنند چرا که بسیاری از این کارهای گناه، «ذنب لایغفر» است.

وی به حمله دشمن به ارکان تشیع اشاره کرد و گفت: دشمن برای مقابله با نظام اسلامی تلاش می کند به انقلاب اسلامی ضربه بزند و از هر سو حمله را به ویژه نسبت به جوانان ما آغاز کرده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: امروز وهابیت، بهاییت، تصوف و به ویژه مهدویت های دروغین و شایعات عوامانه و خرافه ها در میان مردم القا می شود.

وی تصریح کرد: این خرافه‌هایی که در جامعه منتشر می‌شود اگر گناهش از کفریات بالاتر نباشد قطعا کمتر نیست و از همین رو مبلغ دینی نباید درگیر احساسات شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه تاکید کرد: نظام اسلامی ما مقدس است و موجب سرافرازی شیعه در جهان شده است و همان طوری که حکومت اسلامی پیامبر‌(ص) با محوریت پیامبر‌(ص) و پشتوانه مردمی بود این حکومت هم بر اساس اسلام با محوریت ولایت فقیه و پشتوانه مردم است.

وی اظهار داشت: اگر ائمه اطهار‌(ع) با خلفای وقت کاری نداشتند و درصدد تشکیل حکومت اسلامی نبودند، کسی با آنها کاری نداشت و به آنها با احترام برخورد می‌شد؛ ولی همه به خاطر تشکیل حکومت اسلامی به شهادت رسیدند.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: همه مراجع تقلید به تشکیل حکومت اسلامی مقید بودند؛ از این رو امروز این نظام ما تحقق آمال علمای اسلام است.

وی با بیان این‌که این نظام اسلامی به یاری خدا پیشرفت های بزرگی داشته است، گفت: اگر بسیاری از اختلافات و خودسری‌ها نبود پیشرفت های امروز ما بیشتر بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: طلاب باید نسبت به جایگاه این نظام اسلامی واقف باشند و اگر توانستند در سخنان خود این نظام را معرفی کنند و اگر زمینه آن نبود، در دعاهای خود حتما نسبت به اصل نظام، مؤسس آن و ولایت فقیه دعا کنند./965/پ201/س
ارسال نظرات