۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۱۵۵
امام جمعه خوی:

جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی وحشتناک‌تر از هیروشیما است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: اقدام‌های سبوعانه سردمداران آمریکا در کشورهای اسلامی وحشتناک‌تر از بمباران اتمی در هیروشیما است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه علمیه و امام جمعه خوی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه خوی با اشاره به سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط هواپیماهای آمریکا اظهار داشت‌: در جنگ جهانی دوم به دستور "ترومن" رییس جمهور وقت آمریکا دو عملیات اتمی علیه کشور ژاپن اتفاق افتاد که 220 هزار نفر انسان بی گناه نفر جان خود را از دست دادند و امروز نیز سردمداران آمریکا با همان سبوعیت و درنده خویی هر روز به قتل و غارت جهانیان مشغول هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی کشتارهای وحشیانه در کشورهای اسلامی افغانستان، عراق، پاکستان، بحرین، تونس، فلسطین، لبنان و ایران توسط جنایتکاران آمریکا و عمّال خون آشام آنان صورت می پذیرد.

خطیب نمازجمعه خوی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و شورای امنیت خاطر نشان کرد: در حالی که آمریکا و سایر کشورهای غربی در برابر جنایات صهیونیست ها در فلسطین و همچنین حاکمان بحرین و تونس که هر روز مسلمانان بی‌گناه را قتل عام می کنند، سکوت کرده اما شورای امنیت و سازمان ملل برای محکوم‌کردن رییس جمهور سوریه جلسه اضطرای تشکیل می دهد آن هم به خاطر ناآرامی‌هایی که خودشان در سوریه راه‌اندازی کرده‌اند.

انعکاس واقعیت ها و رعایت بی طرفی از رسالت های خبرنگاران

وی در ادامه با تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار خطاب به عموم خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان خاطر نشان کرد: انعکاس واقعیت ها، اعتماد سازی، تحلیل درست حوادث، رعایت بی طرفی در انعکاس اخبار و توجه به اصول و آداب خبرنگاری از جمله وظایف سنگین خبرنگاران به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری با بیان این که حرفه خبرنگاری از مشاغل پر مخاطره و طاقت فرسا است ابراز داشت: از سال 2004.م تا کنون بیش از 776 خبرنگار در سطح جهان بازداشت شده و تعداد زیادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی ابراز داشت: ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، مقابله با غرب زدگی، انجام تحقیقات کاربردی و حمایت از دانشجویان و پژوهشگران مستعد نمونه هایی از رسالت های مهم جهاد دانشگاهی می باشد.

پاداش «مجاهد» نتیجه تحمل گرسنگی در ماه رمضان

رییس حوزه های علمیه با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان تحمل گرسنگی و تشنگی را از بارزترین شاخص های روزه داری عنوان کرد و گفت: رسول خدا‌(ص) می فرماید‌‌«با تشنگی و گرسنگی با نفس هایتان مبارزه کنید که همانا پاداش مجاهد در راه خدا را دارد.»

وی با استفاده از مفاد روایات و کلمات عرفای بزرگ به آثار معنوی تحمل گرسنگی در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: صفا پیدا کردن قلب، کاسته شدن از شهوات، به وجود آمدن آمادگی برای عبادت، پیدا شدن روحیه تواضع و همچنین از بین رفتن سرمستی و ناسپاسی از آثار و برکات گرسنگی و تشنگی ماه رمضان به شمار می رود./938/پ202/س
ارسال نظرات