۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۸۷۹
عضو شورای حوزه‌ علمیه استان آذربایجان غربی:

بزرگ‌ترین افتخار مرزداران خدمت زیر پرچم ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ‌ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در جمع فرماندهان هنگ مرزی گفت: بزرگ‌ترین افتخار شما این است که در دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خدمت می کنید و بدانید زحماتی که متحمل می شوید همه پاداش الهی را به دنبال دارد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، نایب رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی، صبح امروز در جمع فرماندهان، کارکنان و نیروهای هنگ مرزی شهرستان خوی با اشاره به دعای مرزداران امام زین العابدین‌(ع) در صحیفه سجادیه اظهار داشت: این دعا یک دوره آیین نامه جنگ و مبارزه را مطرح کرده و بسیاری از جزئیات نبرد، جهاد و دفاع مقدس را گوشزد فرموده است.

وی در ادامه ابراز داشت: در عین حال که این عبارات به صورت دعا مطرح شده ولی محتوای آن آیین‌نامه جنگی و حراست از کشور اسلامی است که امام سجاد(ع) در بخشی از این دعا از درگاه خداوند در حق مرزبانان درخواست می کند که حوزه نگهبانی آن‌ها را حراست و نقاط حساس جبهه شان را نفوذ ناپذیر بفرماید و با نصرت بازوانشان را توانمند و با صبر و استقامت آنان را یاری کند.

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ولایت فقیه در دین مقدس اسلام اشاره و اظهار کرد: از مفاد روایات متعدد استفاده می شود بنای دین مقدس اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، حج، پرداخت زکات و ولایت استوار است که با فضیلت ترین آن ها ولایت است چراکه ولایت کلید آنها است و اجرایی شدن و استمرار دیگر ارکان در سایه ولایت است.

وی خطاب به فرماندهان، درجه داران و سربازان هنگ مرزی خاطر نشان کرد: بزرگترین افتخار شما این است که در دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه خدمت می کنید و این همه زحماتی که در مناطق کوهستانی و صعب العبور متحمل می شوید همه مزد و پاداش الهی را به دنبال دارد.

امام جمعه خوی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و توسعه قیام ها و خیزش های مردمی در خاورمیانه و شکست خوردن توطئه های استکبار در 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: اکنون استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان زخم خورده ای هستند که تلاش می کنند از همه ابزارها علیه نظام جمهوری اسلامی که «ام القری» جهان اسلام است، استفاده کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: بخش مهمی از این نیرنگ‌ها و توطئه‌ها مربوط به نوارهای مرزی کشور است و شما که خدمتتان در نوار مرزی است باید همه لحظه‌ها و ساعات خود را جهاد در راه خدا حساب کنید و با همه توان در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان وارد میدان شوید.

رییس حوزه‌های علمیه خوی در پایان از تلاش‌ها و زحمات خالصانه نیروهای هنگ مرزی قدردانی و برای شهدای آنان از درگاه خدا علو درجه درخواست کرد./938/پ202/س
ارسال نظرات